Maandagauto: waar je zoal tegenaanloopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik_NL

Forumguru
overzicht van malaise met een maandagauto en incompetent dealerschap

-juni 2001 nieuw gekocht

-juni 2002 km stand 15.377
servicebeurt . Koelvloeistofverlies. Geen oorzaak gevonden.

- november 2002 defect onderweg km stand: 20.607
motorstoringlampje brandt. Koelvloeistoftemperatuurzender vervangen.

- februari 2003 km stand: 25.622
Start niet. Accu leeg na vier weken stilstand in verwarmde garage. Opgeladen.

- mei 2003 km stand: 30.002
Grote beurt met reparatie defecte ruitensproeier achter. Koelvloeistofverlies, onverklaard.

- februari 2004 km stand: 43.804 Lekkage portier links
Portier afgekit

- februari 2004 km stand: 44.107 Lekkage portier links
Portier afgekit.
Klacht bij importeur leidde tot vergoeding uit coulance van 50 %.
Overstap naar andere dealer.

- april 2004 km stand: 45.124 start niet
accu leeg na drie weken stilstand in verwarmde garage.
Vervanging accu.

- mei 2004 km stand: 47.037
kleine onderhoudsservice. Airco defect.

- oktober 2004 km stand: 55.585
Totale uitval instrumentenpaneel.
Airco defect.
Vervanging airco sensor.
Vervanging toerental sensor
Vervanging instrumentenpaneel.
Kosten netto 481,64 € ( buiten coulanceaandeel van dealer en importeur)

- febuari 2005 km stand: 62.650
service beurt
koelvloeistoflekkage
[FONT=&quot]stoelverwarming opnieuw defect[/FONT][FONT=&quot] (uitgesteld vanwege kosten à 171,19 € excl. BTW)

[/FONT] - april 2005 km stand: 63.223 start niet
lege accu na drie weken stilstand in verwarmde garage.
Oorzaak zou zijn dat de auto niet op slot gestaan had. Accu opgeladen.

- augustus 2005 km stand: 68.752 koelvloeistoflekkage
Vervanging voeler uitstroomtemperatuur.verdamper/sensor

- september 2005 km stand 69.000 koelvloeistoflekkage
Vervanging koppakking

- januari 2006 km stand ca .74.000 start niet
opnieuw lege accu.
Oorzaak: lekstroom door centrale vergrendeling/alarm
Vervanging regelapparaat c.v./alarm

- januari 2006 start niet
Oorzaak zwakke accu i.c.m. restant lekstroom van handset.
Vervanging accu, handset afgekoppeld.

- november 2006 reservesleutel blijkt niet te werken
Vervanging sleutelbatterij (4,05 €) helpt niet. Reset helpt ook niet. Advies : reservesleutel vervangen, nieuwe sleutel moet 105 € kosten, uitgesteld.

- augustus 2007 km stand 98.302 linker portierruit valt in portier
Oorzaak: ketting gebroken.
Vervanging raammechanisme. Er volgt een beroep op coulance door importeur - tip van forum!

- november 2007 km stand 102.650
Uitgestelde posten verholpen:
Reservesleutel vervangen. Vervanging had achteraf niet gehoeven, programmeren bleek toch mogelijk – tip van forum!-.
Verwarmingselement linker voorzitting vervangen
Bedrading handset uitgebouwd

waarom we niet allang van deze auto afscheid hebben genomen?
het is de auto van mijn vrouw - eigenlijk kunnen we met één auto toe - maar zover is ze nog niet - hij rijdt fijn
 

joergarms

Senior Member
Tsjonge jonge, ik had halverwege al afscheid genomen hoor.
Wat een waslijst, daar wordt je echt niet vrolijk van, ik hoop dat ik van die dingen bespaard blijft, anders heeft de dealer nog een hele slechte aan me.
 

LenK

Forumguru
Als een "buitenstaander" dit leest dan koopt ie een Peugeot....
Teveel problemen aan één auto en slechte reparaties waardoor storingen terugkomen.
 

Hetzer

Forumguru
goedendag zeg, wat een was lijst ik ben echt bang dat je wel van de enige bent die zoveel pech heeft gehad met de doorgaans betrouwbare Fabia-1, ik heb er zelf 2 gehad ( wel elke keer na 3 jaar ingeruild) maar ik heb niets van deze gebreken ervaren......
 

Fabia

† In Memoriam
Tjonge, dat zijn wel een hoop mankementen zeg. Ik zou daar knap van balen. Dat heb ik nog nooit gehad met twee Fabia's.
 

purk

Senior Member
ik vind het nog mee vallen, als je de lege accu's eens weg laat is het niet veel.

koelvloeistof??? moest je iedere keer een beetje bijvullen of echt liters?

En dat lijkt me een slechte diagnose door de garage, ne drie keer over, na drie/vier weken leeg! lijkt mij toch echt een lekstroom.
 

joergarms

Senior Member
Inderdaad, de deskundigheid van de dealer is niet geweldig, een accu die elke keer leegloopt? Daar moet dan toch het spreekwoordelijke lampje gaan branden bij een monteur:D, direct meten op lekstromen!!!
Achteraf was het dus een fout in de auto/alarm, eb je die accu's wel betaald? Ik mag hopen van niet voor je.
 

EdK

Forumguru
Als ik dit dan zo lees en ook wel in andere berichten en dat men maar klakeloos componenten vervangt en dat die uiteindelijk gewoon maar heel zijn want het was uiteindelijk iets geheel anders ! maar men komt wel steeds met een rekening ! En wij als consument maar betalen !!
Dit klopt dus gewoon niet !! Door de slechte deskundigheid van een monteur ben jij gewoon meer geld kwijt dan uiteindelijk nodig is !!
 

purk

Senior Member
misschien kun je je afvragen als je bij een garage komt waar alleen maar hele jonge monteurs lopen af ze wel kennins/ervaring genoeg hebben.............maar ja, het is wel lekker goedkoop voor de werkgever.
 

EdK

Forumguru
ja maar als er zo'n jong gassie aan je wagen heeft gesleuteld dan wordt er wel een volwaardig uurloon berekent.
En als het dan 3 keer terug komen is dan wordt t wel erg duur !!
In mijn branch is het zo dat de leerlingmonteurs in regie werken berekend worden als een leerlingmonteur
Tevens controleren wij het werk ook nog eens van een hulp monteur als we ze iets zelfstandig hebben laten uitvoeren !!
 

Michel.

Nieuw lid
Ehh dat koelwater, daar heb ik ook last van ik heb hem gistermiddag bijgevuld en er moest meer dan een halve liter in (nu hebben we de auto 1,5 jaar en nooit naar gekeken) tot gisteren dus het alarm af ging en de beruchte lamp ging knipperen.

Kan dit ook een oorzaak zijn van veel korte ritjes er mee rijden?
 

NielsW

Lid
mee eens...

Heb hetzelfde hier, Skoda heeft tot nu toe niet zo'n goede reputatie bij mij :

inmiddels het volgende vervangen/kapot gegaan sinds 5 Maanden :

-Aandrijfketting had speling en moest vervangen worden
-Schakelaar achterlichten kapot
-Sensor oliedruk kapot
-Schakelaar kapot van remlichten
-Buitenspiegelverwarming defect
-Rubbers kraakten (ingespoten)

En nu vandaag is mijn raammechanisme kapot gegaan, wordt gemaakt maar kost me weer tussen de 150 en 200 euro!!!!
Het schijnt dat ik dit soort dingetjes bij autopon kan terughalen omdat dit veel te vaak voorkomt maar of dat lukt is een 2e.
Tot nu toe vind ik het een fijne auto maar kwalitatief ben ik er niet zo tevreden over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan