Maat speakers achterin (niet deur) F1 Combi

JR_Hobbs

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen welke maat speakers ik kan plaatsen in de achterbak van onze Combi?
Na een week Jip en Janneke over de voorste set speakers, wil ik wel een middagje prutsen on ze in de achterbak te plaatsen... :winkie:

En als ik dan toch bezig ben, iemand ook een idee hoe ik de speakers daar op hun plaats krijg? Waar kan ik beginnen met het verwijderen van de bekleding in de achterbak?

Laatste vraag: waar haal ik de Symphony radio uit het dashboard? Ik zie wel een sleufje, maar heb geen 'sleuteltje' erbij gekregen...

Cordoba

Forumguru
Je hoeft geen bekleding te verwijderen voor achterspeakers: je moet de zijstukken naast de rollo loshalen, en daar is een plek gereserveerd voor de speakers.

Beknopte handleiding:
- haal de rollo uit de auto (één kant indrukken in opgerolde toestand, om uit de houders te kunnen halen)
- vervolgens per kant (3 of 4 dat weet ik niet meer precies) kruiskopschroeven losdraaien, één op de plek waar de rollo zat(zie foto 3), één achter het bagagelampje of het kapje waar dat lampje in hoort, één bij de achterrand bij de achterklep, en mogelijk nog een 4e schroef per kant.
- de zijkant zit nu alleen nog vast met een aantal metalen clips/veren, door de zwarte kunststof zijkant naar het midden van de auto te trekken (in de breedte richting dus), kun je de zijkanten lostrekken, en de gordels via de sleuf loshalen van de zijkanten.
- als je de zijkanten nu omdraait, kun je de bevestigingsplaats zien voor de ovale speakers (als ik het goed heb bevestigingsgaten op 4 bij 6 inch speaker zelf 5 bij 7 inch).

Dan moet je nog wel de draden naar de radio trekken (er even van uit gaande dat ze er niet liggen)

PICT1051-tekst detail.jpg PICT1052.jpg Uitsparing voor rollo in zijkant hoedenplank-tekst.jpg

Als ik de doos van mijn speakers nog kan vinden, kan ik de maat nog wel makkelijk checken, anders even één zijde loshalen en zelf opmeten.

ebosch

Lid
6x4 past er in. Heb vorige week een setje in m,n combi geplaatst. 25 euro bij conrad Boschmann G4632S.

Bovenaan Onderaan