Maat

Beste mede Skoda rijders,

Tijdje terug vroeg ik welke remschijven e.d. goed zijn en dergelijke.

Maarrrrrrr

Ben vergeten te vragen;

Welke maat Remschijven en blokken ik nodig heb???

Geen andere velgen of grotere remmen, gewoon originele maten.

Ivm de achterzijde meerdere maten op krijg en dergelijke kom er niet uit.

Dus als iemand hier de juiste antwoord op heeft graag.

Gaat om Octavia RS 2006 hatchback 1Z3 ( dacht ik)

Groetjes Dominique

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Dat kunnen wij jou ook niet vertellen!!

Meten = weten..... En ook naar het merk kijken van de remklauwen....

Je kunt ook kijken of er een orgineel nummer op de schijf en blokken staat, hiermee valt ook de maat te herleiden....

Online googlen naar het programma carprog2 en dan kun je in dit programma (elsa) ook het nummer opzoeken aan de hand van de PR nummers uit het onderhoudboekje (sticker)

Of je moet via de dealer de originele originele nummers vragen

Cordoba

Forumguru
Ander punt: hou bij de maat die je kiest wel rekening met de maat van je velgen, ook die van je winterbanden. (dat voorkomt dat kleinere wintervelgen niet over je remschijven passen)

Spierings

Forumguru
Denk dat hij alleen nieuwe remblokken en schijven bedoeld.. ;)

Met een verkeerde grotere maat zullen de velgen geen probleem zijn, eerder de remklauwen welke dan niet meer passen:pieker:

Daarnaast moet je voor de achterzijde wel extreem veel groter gaan willen de velgen van een RS niet meer passen.....

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Originele velgen zal geen probleem zijn, maar als je als wintervelgen bijvoorbeeld 15" velgen van een gewone Octavia willen gebruiken, kan je wel eens tegen een probleem aanlopen, namelijk dat ze niet passen over de remschijf+klauw.

Spierings

Forumguru
Volgens mij valt het kwartje nog niet......:banghead:

Hij wil geen andere maat remschijven!! Er veranderd niks:pieker: enigste verschil is nieuw VS oud.. De schijven en blokken zullen iets meer vlees hebben....

Als die 15 inch nu al niet passen, zal het straks ook niet kunnen :deuk:

Cordoba

Forumguru
Beste mede Skoda rijders,

...

@Spierings Als ik het zo lees, heeft het kwartje dan toch de verkeerde maat;) Ik heb al vaker gezien dat mensen even vergaten dat de remschijven voor verschillende motoriseringen verschillend kunnen zijn, en vervolgens met een stel winterwielen zaten die niet op de auto passen. Als ie al wintervelgen had, had ie dat probleem inderdaad al, maar ook voor de toekomst een aandachtspuntje.

Spierings

Forumguru
@Cordoba ,volgens mij zit je in de verkeerde valuta te denken :tegek:

Er zijn verschillende maten verkrijgbaar ja. Maar met een verkeerde maat zullen de remschijven zoizo niet passen omdat de remklauwen de maat bepalen.. Er is maar een maat welke passen.

Wil jij dan gaan rijden zonder remklauwen? Want als die al niet passen over te grote schijven heeft het geen zin om de wielen te monteren.....

Jouw verhaal gaat alleen op als je andere grotere remmen gaat monteren, dit door het monteren van een andere remklauw set of het gebruik remklauwadapters waardoor deze verder naar buiten vallen en er ruimte is voor grotere schijven. Iets waar hier geen sprake van is..... Je kunt nooit grotere schijven plaatsen zonder iets aan te passen!!!!! ;)

Heb het even iets duidelijker verwoord om verwarring te voorkomen..
Ben vergeten te vragen;

Ivm de achterzijde waar meerdere maten verkrijgbaar voor zijn en ik niet weet welke maat voor mijn auto geschikt is...

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Ik heb even in etka gekeken voor je

Specifiek voor een RS pfl 2006

Voorzijde schijven 312x25mm artnr 1K0 615 301 AA
Voorzijde blokken met remindicator 5K0 698 151

Achterzijde schijven 286x12mm artnr 1K0 615 601 M
Achterzijde blokken 1K0 698 451 G

Ik loop een beetje tegen hetzelfde probleem aan.
Via het documentje van ERtromp in de kennisbank weet ik nu dat ik voor voor 288 schijven moet hebben maar achter zijn de opties 256 en 260. De 256 is vanaf 04-2009 en mijn auto is 1tse kenteken registratie van 21-4-2009, maar ik dit is niet het bouwmaand van de auto, ik neem aan dat de datum vermeld bij het remschijf type op bouwmaand is en niet kenteken registratie. Als ik zoek op code 1kf krijg ik zowel de 256 als de 260. Is zoeken op chassisnummer hier de enige uitweg voor??

Bovenaan Onderaan