MacObsession (gisteren aangemeld) stelde een vraag via PB

Rolle

Senior Member
Hoi Medeforummers;

Ik kreeg vanmorgen via PM een bericht van iemand die zich gisteren aanmelde voor het forum maar tot heden nog niets kan posten.
Na wat heen en weer PM'en vroeg hij of ik volgende vraag alvast op het forum kan posten, bij deze dus.

Hier mijn vraag:
Wij hebben nu een Citroen C1 - 1.0 Benzine. Gezien dat mijn vrouw zwanger is, moeten wij uitkijken naar een grotere wagen. Nu we willen allebij zoweinig mogelijk uitgeven en kwamen bij SKODA terecht.

We zouden een Skoda Fabia Combi 2011 nemen in de uitvoering elegance of ambiente. Nu omdat er op de 1.2 diesel (75pk) een overheidkorting is van 15% valt deze wagen binnen ons budget. Nu dit is onze eerste diesel, de verkoper zegt dat het geen probleem zou zijn, wij doen 12.000 km per jaar, korte en lange afstanden. Ook 1x per jaar gaan wij op reis naar italie, kroatie of frankrijk met de wagen. Ook hier zou hij voldoende kracht moeten hebben om boven te graken. In belgie zouden we toch zonder te veel moeite 120km per uur moeten kunnen halen.

Voor de diesel zouden we 2x per maand een trek moeten doen van 20min tegen de zelfde snelheid, dit zou volstaan om de roetfilter in goede conditie te houden.

Lijkt u dat een goede keuze? Anders wordt het al direct een pak duurder naar een 1.6 diesel zonder korting of een benzine 1.2 met 86pk

Hoe klinkt de audio installatie eigenlijk (8luidsprekers)

bedankt voor de reactie.

PS: Moest je het niet weten, kan je dit dan posten voor mij? Kan nog altijf niet posten :(

@MacObsession:

Hoi Mac,
Ik weet zelf niet zo goed wat het omslagpunt (aantal km's) is om in België te kiezen voor diesel of Benzine. Maar persoonlijk lijkt 12.000km me iets te weinig en kies je dan beter voor een kleine benzinemotor (lagere onderhoudskosten en rijtaksen en als ik me niet vergis zit er daar ook 1-tje tussen die in aanmerking komt voor overheidskorting)

Ikzelf heb altijd diesel gereden maar ik doe minstens 22.000 km per jaar.
In mijn O2 heb ik ook een DPF (roetfilter) en in principe is het zo dat deze zich ongeveer elke 750km moet regenereren (waarvoor de temperatuur van de uitlaatgassen tijdelijk verhoogd wordt) om deze temperatuur te krijgen moet je inderdaan enige tijd sneller dan 70km/u blijven rijden. Ik heb ondertussen ong. 43.000km op de teller en heb nog nooit het lampje dat er geregenereerd moet worden zien branden (behalve bij het starten - ik rij alle dagen wel een stukje snelweg)

In mijn O2 zitten ook 8 speakers (2 in elke deur - 1 voor hoge tonen en 1 voor lage tonen) voor mij klinkt deze installatie OK maar het is geen concertkwaliteit.
Beste tip die ik hier kan geven is: ga naar een dealer en neem plaats in een toonzaalmodel en zet de radio even aan.

Ik hoop je hier toch al een beetje vooruit te helpen en hopelijk kan je snel posten en je keuze maken.
Nog 1 vraagje: waarom zou je deze week al moeten kiezen?

Rolle

Senior Member
@ exciter:

Ik kan je geen ongelijk geven, langs de andere kant kan ik MacObsession ook begrijpen. Hij heeft een aanzienlijke korting bedongen maar die blijft maar geldig tot 10juni.

Ok, dan de beruchte kleur.

We staan inmiddels in twijfel tussen satin grey en aqua blue.
Nu hier op het forum al is rondgeneusd, en er zou een johny gehalte opzijn?

Nu dacht altijd dat dit roze was?? Maar we hebben het hier over blauw?
Welke is nu het mooist op een fabia combi 2011

Weten jullie dealers waar deze staan? We willen gerust wat rondrijden.

groeten

Mijn vrouw is al druk aan het bellen :-)

[MODERATORBREAK]Voorgaande post quoten is onnodig quoten niet toegestaan. Graag rekening houden met de regels m.b.t. het quoten![/MODERATORBREAK]

ebmc

Lid
Hoi Medeforummers;

In mijn O2 zitten ook 89 speakers (2 in elke deur - 1 voor hoge tonen en 1 voor lage tonen) voor mij klinkt deze installatie OK maar het is geen concertkwaliteit.

:ot: Sorry rolle, ik kan het niet laten. Ik zou graag een keer in je wagen zitten om het geluid van 89 speakers mee te maken. Dat moet een indrukwekkende ervaring zijn :680:.

Gieliovd

Forumguru
Geen idee hoe het in België allemaal werkt.

In Nederland zou ik zo een Greenline Fabia kopen. Goedkoop in onderhoud, goedkope brandstof, laag verbruik, geen wegenbelasting....

8 speakers klonken heel fijn in mijn Fabia 1 Elegance! De radio maakt heel veel verschil. Een fabrieksradio kan slecht klinken en als je er een mooie Pioneer ofzo in hangt dan komt er plots mooi geluid uit.

Kleur, zeer persoonlijk.

Bovenaan Onderaan