Mad Hulpveren

Hugh

Lid
Van de week mijn Mad hulpveren laten monteren onder mijn Octavia II combi.
Na het plaatsen van deze hulpveren staat mijn auto 3,5 cm hoger,hopelijk gaat het nu wat beter met de trekhaak onder de auto. (raken van verkeersdrempels) Maar ik moet zeggen dat het echt wel heerlijk rijdt met de veren,de auto deint minder na na een verkeersdrempel.
ik zal over een paar weken een gebruikservaring posten.

Maar de eerste dagen merk ik al een grote verbetering:yeah:
 

floyd2

Forumguru
Ik heb ze ook en nooit last van op de kont hangen en geen schurende trekhaakgeluiden en met caravan ligt ie mooi recht.
Alleen ziet het er niet uit dat ie zo hoog op de poten staat.
Ik zie onderdelen boven de wielen in de wielkasten die ik eigenlijk helemaal niet wil zien.(maar ik heb het er voor over)
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb een vaste trekhaak en ook nog eens icm verlaagd sportonderstel en heb eigenlijk nooit problemen met de grond raken.
Rijd met 1100 a 1200 kilo caravan met 75 kilo kogeldruk en een redelijk beladen achterbak + 1 wat ouder kind achterin.
Hoe hard rijden jullie eigenlijk over drempels?

Persoonlijk vind ik een O2 zonder sportonderstel al veel te hoog op z'n vering staan laat staan met hulpveren.
 

andrehj

Forumguru
Mad heeft ook de oppompbare luchtbalgen. Die pomp je gewoon alleen op bij zware belasting, de rest van de tijd staan ze op een zeer lage druk (0.5 bar). Deze bevallen mij prima, en de auto staat altijd netjes.
 

Hugh

Lid
Ik heb door slechte ervaringen met een Citroen C5 erg veel argwaan met alles waar hydrolik en of lucht in zit,vandaar dat ik voor de goedkopere oplossing van het passieve veersysteem van Mad heb gekozen. Die 127 euro is het zeker waard.

En het hoger staan van de achterkant valt best mee,Octavia combi heeft zo en zo al de neiging om iets door te hangen nu staat ie achter iets hoger. Dus het valt best wel mee wat ik aan onderdelen zie.

En van de zomer zal het nog beter gaan met de auto vol en de Kip erachter!
 

De Stip

Forumguru
Minder aardappels meenemen op vakantie! Want als je de kogeldruk en belading goed regelt, is er eigenlijk niets aan de hand. Zelf rij ik met een verlaagde O-2 en afneembare trekhaak (beiden dealer gemonteerd en uit de accessoire lijst van Skoda). De set werkt progressief, dat betekend simpelgezegd dat naar mate de belading zwaarder word, de vering stugger. Op die manier blijft de auto mooi op hoogte en is het comfort nog steeds in orde. Maar het is net als met smaak, ook daarover valt eigenlijk net te twisten.
Maar een O-2 die nog eens 3,5cm hoger op z'n poten staat dan normaal, nee sorry, dan haak ik af.
 
Bovenaan Onderaan