Mag ik me even voorstellen.

Mijn naam is Rolf,
Sinds april 2003 rijd ik Škoda's. Op dit moment ben ik met mijn derde Škoda "bezig". Voor die tijd heb ik in Renault's en Opel's gereden. Mijn laatste Opel was een Ascona 2.0 S Berlina (voor de kenners). Een onverwoestbare auto waar ik 24 jaar (!!) mee heb gedaan, toen was hij echt op en dat ging mij wel aan het hart.
Gezien de gunstige prijs en de enorme technische voorruitgang van de techniek (maar dat geldt natuurlijk voor alle huidige auto's) t.o.v. mijn oude Opeltje en het feit dat hij tot de Volkswagen "stal" behoort heb ik gekozen voor een Škoda. Het zijn altijd Fabia's Combi geworden.
Mijn huidige is een Škoda Fabia CB Ambition 1.6 77 Kw/105 Pk uit 2009 en een beste caravan trekker. Prima wagen waar mijn vrouw en ik zeer tevreden over zijn.

Cordoba

Forumguru
Welkom Rolf :bloemen:Die Ascona, die was nog van het B-type? In elk geval nog van de degelijke generatie van Opel. (sinds de elektronica echt zijn intrede heeft gedaan bij Opel, is de kwaliteit wel achteruit gehold)

In elk geval veel plezier gewenst met de Faab.

Dank, dank voor zoveel warmte :dankje:.
@ Cordoba, klopt het was een "tank" van een auto en dus de B serie. Niet kapot te krijgen en ...... je kon er nog lekker zelf aan sleutelen :thumbsup:. Wij hebben er vele kilometers fantastisch plezier aan beleefd. :D.

Nu de Fabia of eigenlijk Škoda !!!!

Vroeger in mijn "Homeland" Scheveningen hadden wij op de hoek een Škoda-dealer. Die man was ook gelijk plaatwerker, monteur, sloper en van alles en nog wat. Daar stonden toen nog de Škoda's van de oude garde, oftewel de oer Škoda's in mijn beleving de 1101 - 1102. Ik denk dat ik dat "plaatje" ook heb mee genomen in mijn beslissing om over te stappen naar Škoda. Beetje zeer oud jeugd sentiment denk ik.

;),... mm is goed bedoeld hoor. Bij Joske valt dus duidelijk ook niet het muntje. Ik mag graag wat dieper graven en dat forum waar ik het over had was best wel aardig.
Net zoals hier, jongens die van wanten weten, ik ben nog steeds blij met de adviezen die ik over mijn benzine-metertje ontving. (B.t.w. hij is nog steeds niet leeg maar duurt niet lang meer, ik rijd tegenwoordig erg weinig).
Ander onderwerp:
Iemand nog interesse in een digitale uitvoering van het boekje over 90 jaar Škoda ?

Bijlagen

• WP_000523.jpg
    WP_000523.jpg
    825,7 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Even, eerste bericht, bijgewerkt. Niks verkopen! :yeehaa: Ik heb hem ook gratis geleend en gescanned, van een oldtimer fan. Dus roept U maar, ik weet alleen nog niet hoe ik e.e.a. moet doen v.w.b. doorsturen ofzo ....
Maar dit moet ik wel zeggen voor een Škoda fan, een echt hebbertje als je van geschiedenis houdt.

WillemJan

Forumguru
Hoi @Fabioso2 , welkom op het forum. En anderen hebben het al geroepen: leuke intro.
Zelf heb ik ook een Opel gehad: een Astra. Alleen kwam er iemand onuitgenodigd op bezoek en die maakte mijn auto wat kleiner...

Bovenaan Onderaan