Mag niet meer in mijn O2 rijden van de politie

VEEJAY

Forumguru
In mijn leaseauto.

Waarom, omdat ik vandaag aangifte heb gedaan van vermissing van mijn kentekenplaat vóór.

Dilemma:
Maandagochtend kan het e.e.a m.b.t. aanvraag kenteken rdw en weet ik wat pas in gang gezet worden. Maar ik moet toch echt 8.30 uur op de zaak zijn.

Wat zou u doen??

Ps. leuk geintje om bij de buurman te flikken op een vrijdagavond. FF de kentekenplaten loshalen... Bij mijn auto zitten er niet eens schroeven in, gewoon plug and play.

RSTDI

Actief lid
mooi dan krijg je na de witte platen die tijdelijk zijn kentekenplaten met één 1 er tussen /forum/images/graemlins/frown.gif

sunnyboy

Senior Member
@veejay. Heb je geen extra plaat voor bv een fietsendrager?
Schroef je die er tijdelijk op.
Zorg dat je het proces-verbaal van aangifte van vermissing/diefstal kentekenplaat bij je in de auto hebt en een goed verhaal als oom of tante agent je staande houdt.
(bv dat je ivm het vroege tijdstip van je aanvang werk nog geen tijdelijke plaat hebt kunnen regelen maar dat je dat gelijk gaat doen als de betreffende instantie bereikbaar is)
Je moet dan wel maandag gelijk een tijdelijke plaat regelen.
Officieel mag je niet zonder (geldige) kentekenplaat rijden, maar dat was jou ook al verteld.

Droopy

Actief lid
Veejay,

volgens mij is er altijd een alarmnummer van de leasemaatschappij die je kunt bellen, misschien kunnen die je verder helpen (bv een huurauto)
Als het goed is zijn die gewoon 24uur bereikbaar

VEEJAY

Forumguru
@sunnyboy, dat is precies de strategie die ik ga volgen (alleen heb ik helaas geen reserve kenteken.

@Droopy de leasemaatschappij had ik gebeld maar dat is in het weekend een miepje die een standaard script voorlas, waar ik niet veel aan had. Omdat ik niet beidde platen mis wist ze ook niet meer wat er dan moest gebeuren (behalve aangifte doen).

VEEJAY

Forumguru
jonge jonge wat een gedoe allemaal, halve informatie/verkeerde informatie, kastje - muur - kastje.

Maar uiteindelijk heb ik het op een rij:

-2 witte platen bij een vriendelijk skoda dealer in den haag opgehaald.

-rekening van de tijdelijke platen gaat naar de leasemij.

-Leasemij besteld niew kentekenbewijs etc. (dus geen postkantoor en weet ik wat)

Je moet eens weten wat voor verschillende verhalen ik te horen heb gekregen van mensen bij de leasemij en dealer.

Het enige wat ik nog niet snap is:

-Schadeformulier naar leasemij (voor iets wat niet gedekt wordt door de verzekering, en welke schade?)

Bovenaan Onderaan