Mankementen Bestuurdersstoel?

Bartez

Lid
Hoi Allemaal,

Hebben jullie ook wel eens last gehad van een bestuurdersstoel met mankementen? Ik heb momenteel voor de tweede keer last van het feit dat ik in het bovenste rugleuningvlak een soort van klik geluiden hoor alsof er 2 kunststof plaatjes over elkaar klikken/bewegen. Een half jaar had ik een soortgelijk euvel en vind het vreemd dat ik er nu weer last van heb, al zit het voor mijn gevoel nu elders in de stoel.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen....

joost_d

Nieuw lid
Dit probleem ken ik uit de Octavia II. Na ongeveer een jaar kreeg ik er last van. Alsof er een veer scheef of gebroken is. Ik heb er nooit naar laten kijken, iedere keer als ik bij de dealer stond vergat ik het te melden.

Bartez

Lid
juist....inderdaad...als je het indrukt klikt het en lijkt het alsof er iets los zit ofzo....erg vaag....ze gaan er over 2 weken naar kijken...helaas al voor de 2e keer...

hemi24

Forumguru
Bekend van mijn vorige O2 inderdaad: netjes verholpen door de dealer.
Schijnt dat er in de rugleuning exemplarisch iets verschiet, waardoor de door jou beschreven klik kan optreden. Als ik me niet vergis een verschoven plaatje tussen veren in de rugleuning en de lendensteun.

Erik_NL

Forumguru
klik-geluid stoel

De bestuurdersstoel van mijn Passat maakt ook af & toe klik-geluiden bij lastwissel.
Ben uit nieuwsgierigheid eens op zoek gegaan en vond op een ander VAG forum een oplossing die inmiddels door veel anderen met succes is toegepast:

[FONT=&quot]
-Stoel verwijderen en ondersteboven neerzetten
-Dan is de hoogteverstelling te zien met de 2 scharnieren vóór in het midden
-de 2 scharnieren, in de vorm van twee 10cm lange ronde buizen, zitten tussen de platen gelast of geperst.
-met een grote tang of klem heb ik de op- en neerspeling getest. Het klonkte.

Oplossing: 2 bouten M10 x 130 ingevet en door de 2 buizen geleid en met 2 zelfborgende moeren + plaatring met 30Nm vastgezet. De speling is hiermee verdwenen en de stoel kan nog zonder problemen in de hoogte versteld worden.
[/FONT]
Airbags en zitvlakverwarming hebben mij destijds van zo'n ingreep weerhouden en aan de klik ben ik inmidddels gewend geraakt.

Bovenaan Onderaan