Mankementen

Arno58

Lid
Beste forumlezers,
Zoals ik bij meet & greet schreef heb ik een Octavia Combi 1.8 TSI automaat uit 2009. Een hele fijne auto, tenminste als hij rijdt.
De volgende problemen heb ik nu met deze auto:
Half april bonkerig opschakelen van 0 naar de 1e en naar de 2e versnelling.
Eind april een storing van de gasklep; basisafstelling uitgevoerd. Km-stand 152983.
Begin mei weer een storing en is het gasklephuis vervangen. Km-stand 153046.
Half mei weer bonkerig rijgedrag en zijn de parameters aangepast.
Op 12 juni valt de auto helemaal uit, niets reageert nog. Auto door bergingsbedrijf naar de dealer gebracht. Diagnose: mechatronica defect en moest worden vervangen. Km-stand 154530. Ook de DSG koppeling was defect en moest worden vervangen. Km-stand 154581.
Nu staat hij weer in de garage i.v.m. een defecte kabelboom.
Zijn er meer lezers met deze problemen. Ik lees het graag.
Groet,
Arno.

peterrapid

Forumguru
Als ik zo jouw verhaal hoor dan is het mogelijk dat je 3 interventies betaald voor 1 probleem (alhoewel ik er kan naast zitten). Ik zou toch een 2e opinie vragen ergens anders. DSG-problemen TVS DSGdokter.

Arno58

Lid
Dat idee van drie ingrepen voor één probleem had ik ook al. Bedankt voor je reactie en je tip.

ertromp

Forumguru
Die problemen koppelingen en mechatronic moet je los van elkaar zien en kunnen een typisch DSG 7 probleem zijn.

Dat gasklephuis heb ik hier op het forum nog niet eerder gehoord op de 1.8 TSI

Thokozanoah

Forumguru
Mijn vorige O2 heeft mij ook drie keer laten staan, de eerste keer in Duitsland het gasklephuis vervangen, de tweede keer zou er een kabelboom van de Bluetooth module het probleem zijn, maar na deze twee keer liet de auto mij toch weer staan. Toen heeft Ab Mulder Zutphen een software update gedraaid en de auto heeft het daarna altijd perfect gedaan, opgelost! En het mooiste, de update werd niet in rekening gebracht.
Btw ik had ook een 1.8 TSI DSG bj. 2009...

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Arno58, het internet staat vol met dsg 7 probleemgevallen al dan niet in combinatie met een versleten koppeling. Die mechatronic is pech, de koppeling had voorkomen kunnen worden door een softwareaanpassing, wellicht interessant om op 5 september naar de meeting te komen bij TVS in Varsseveld. Ronald Logmans zal daar voor de geïnteresseerden een lezing houden over de dsg.

Arno58

Lid
Hallo Corné,
Bedankt voor je reactie. Ook bedankt voor je tip over de bijeenkomst in Varsseveld.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Arno58

Lid
Beste forumlezers,
De auto is weer gemaakt; de kabelboom is vervangen. Alles bij elkaar ben ik nu aan reparaties (gasklep, mechatronic, koppeling en kabelboom) 3654,20 euro kwijt. En dat ik acht weken tijd.
Ik dacht alles gehad te hebben, maar nu is de harde schijf van de Columbus kapot. Kan niet worden gemaakt. Een nieuwe Columbus kost ca. 3000 euro volgens de dealer en dat doe ik maar even niet. Ik heb mijn buik nu even vol van de Skoda. Eerst maar eens met vakantie zonder radio en navigatie.
Ik neem aan dat Skoda Nederland dit forum ook leest en ik ben benieuwd of ik hier een reactie van hen op krijg.
Groet,
Arno

CDK

Forumguru
@Arno58, heel zuur allemaal, Skoda NL / Pon gaat hier niet reageren, dan zal je even een tweet moeten sturen, daarop volgt vrijwel altijd heel snel een reactie.

Mark69

Senior Member
Beste forumlezers,
De auto is weer gemaakt; de kabelboom is vervangen. Alles bij elkaar ben ik nu aan reparaties (gasklep, mechatronic, koppeling en kabelboom) 3654,20 euro kwijt. En dat ik acht weken tijd.
Ik dacht alles gehad te hebben, maar nu is de harde schijf van de Columbus kapot. Kan niet worden gemaakt. Een nieuwe Columbus kost ca. 3000 euro volgens de dealer en dat doe ik maar even niet. Ik heb mijn buik nu even vol van de Skoda. Eerst maar eens met vakantie zonder radio en navigatie.
Ik neem aan dat Skoda Nederland dit forum ook leest en ik ben benieuwd of ik hier een reactie van hen op krijg.
Groet,
Arno

Ik zou zeggen... inruilen. Dit wordt nooit weer wat. Misschien dat een volgende eigenaar er meer geluk mee heeft.

Cordoba

Forumguru
Pff, dat totaal bedrag volgens de dealer ligt ver boven wat ik de laatste 5 jaar aan mijn auto heb gehad aan onkosten (onderhoud, reparatie, onderdelen en accessoires).

Bovenaan Onderaan