Marco Kremers; voorstellen

Moggûh allemaal,

Na een bezoek aan de Skoda dealer vorige week, me nu ook hier aangemeld.
Was gaan kijken naar de Superb Combi en ik ben overtuigd...alleen moet ik nog eventjes (lees; twee jaar) met m'n huidige lease auto rijden, een SEAT Altea XL Businessline High 1.4 TSI. Overigens, ook geen straf.

Afgelopen jaar ben ik getrouwd met m'n grote liefde Martine en zijn ons nu aan het orienteren op een verbouwing thuis o.a. een vaste trap naar zolder en een dakkapel op de 1ste etage.

In het dagelijks leven ben ik Quality Manager bij een producent/groothandel in PBM's (Persoonlijke Beschermingsmiddelen) voor de on-/offshore en (petro)chemische industrie. Inmiddels alweer 15 jaar in vaste dienst en nog steeds plezier in m'n werk.

Qua auto's heb ik een zeer gevarieerd verleden en helaas niet overal een foto van, ook weet ik niet de exacte periodes...

1. VW Golf I 1100cc (kleine achterlichten) DX-51-HL
2. Opel Kadett 1300cc (blauw, wit en rode variant gereden)
3. BMW 316i E30
63598244-00e553d517522c0f4e496b5138f1c920.4b6e8609-scaled.jpg

4. VW Golf Quartet 1600cc
63598581-6016b398e8b6c492ad35759d22070c8f.4b6e8659-scaled.jpg

En toen kwamen de 'zakerlijke' auto's
5. Renault Master (tijdelijk)
6. VW Golf IV 1.4 16v
7. VW Golf IV 1.9TDI Sportline
8. MINI Cooper
63599281-1f5654378d9c1cd1191bd6551c9ae696.4b6e875c-scaled.jpg

9. SEAT Altea XL Businessline High 1.4 TSI
63599552-47f71631a93293fb0172aec1f9c9b9b8.4b6e87bc-scaled.jpg

Vragen? Stel ze gerust!

Groeten, Marco

___JC___

Forumguru
Welkom Marco. Ik heb wel een vraagje, waarom van een Altea XL naar Superb combi? Heb je de ruimte/hoge zit niet meer nodig?

Keuze is nog niet definitief, moet nog twee jaar...

Hogere zit is wel aangenaam, maar niet echt een vereiste...
Ik moet met m'n 2 mtr. gewoon goed kunnen zitten, zodat er ook nog mensen achter mij kunnen zitten. In de Superb is dat zeker het geval. Denk dat de ruimte van de kofferbak net zo groot is...

___JC___

Forumguru
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ben zelf 2.10 meter en (mede) daarom al snel bij de S2 uitgekomen. Geen combi, maar dat maakt voor de binnenruimte niet veel uit. Mn oom heeft een Altea XL, maar daar zit ik met mn rechterknie tegen het dashboard aan. Heb jij daar geen last van?

Mn oom heeft een Altea XL, maar daar zit ik met mn rechterknie tegen het dashboard aan. Heb jij daar geen last van?

Jawel, maar ben inmiddels gewend...soms stoot ik weer eens m'n knie en dan #@$%&^$...in het begin was m'n knie helemaal blauw...:D

Verder vind ik het een hele fijne auto en het motortje is zat voor NL!

Wasmachineman

Forumguru
Hé Marco, welkom op dit leuke forum !
En al weer 15 jaar in dienst, dat redden de meesten niet meer tegenwoordig. Ik zeker niet. 4 jaar was het maximale wat ik eruit kon halen, zit nu op de helft maar hoop hier wel een paar jubilea mee te maken. :grin: *Baas, lees je mee ?*

Die Altea zal wel een luxe uitvoering zijn zo te lezen ! En die 1.4 TSI rijdt ook prima, ook in "onze" modellen.

Wel leuk dat je alvast hier zit ook al ben je pas over 2 jaar aan de beurt.

Tot ziens op het forum.

Lees/schrijf op meerdere fora's;

NewMINIclub
SEAT-online
Driving-Fun
AutoWeek

Ben nu eenmaal auto gek. Qua werk, ach...ergens anders is het gras altijd groener, maar ook ergens anders zul je ook wel eens tegen 'problemen' aanlopen.
Deal with it and get over it...

Wasmachineman

Forumguru
Ik zie ze best veel rijden ! Mijn collega heeft een 1.6 op gas, die vloekt elke dag op dat ding, heeft hij van zijn voorganger gekregen ! Dan schijnt het niet zo'n fijne combinatie te zijn....

___JC___

Forumguru
Mijn oom heeft een 2.0TDI DSG met tuning. In een zeer mooie bordeaux rode kleur. Kan je makkelijk 5 mensen en bagage in kwijt en met de DSG bak een heerlijke cruiser. Ook best snel uiteraard.

Zoiets zegmaar
34ZDTK.jpg

nemo

Senior Member
:ot:Ik vind die ruimte tussen de A-stijl en de voorruit zooooo lelijk bij de AlteaXL :biggthumpdown:

@ _jc_

nou makkelijk.....
heb er 2 jaar ingereden 120.000 km..
5 mensen ja...maar op de achter bank wel onder 18.

begrijp mij niet verkeerd , auto reed super echt niks mis mee ( zou bijna zeggen beter dan de skoda,maar ja daar maak je hier geen vrienden mee)

Bovenaan Onderaan