MaRco2

MaRco2

Forumguru
Dag allemaal,

Sinds enkele dagen ben ik de blije eigenaar van een Tsjech en zo lang gelijk ook al actief hierzo.

Enkele specs van mijzelf:
Naam: Marco Roeleveld
Bouwjaar: 1971
Woont sinds ruim een jaar bij Kerkenveld in het mooie Drenthe (net op het randje met Overijssel bij Dedemsvaart) en hiervoor 6 jaar in de Hoeksche Waard (Heinenoord) gewoond en de rest van mijn leven in het Westland (De Lier, Schipluiden, Honselersdijk) met een uitstapje van anderhalf jaar begin jaren ''90 in Driebergen tijdens mijn IVA opleiding.

Werk: tussen 1991 en 2002 in de verkoop (en daarbij behorende zaken) gezeten bij Toyota, Mazda, Mitsubishi en Subaru, daarna tot medio 2008 bij een kleine leasemaatschappij de schades gecoordineerd in Spijkenisse.

Medio 2005 parttime voor mijzelf begonnen met taxaties van auto's, motorfietsen en campers (tegenwoordig ook caravans en vrachtwagenopleggers) wat sinds 2008 fulltime geworden is (www.marotaxaties.nl).

Niet alleen de verzekerde waarde, maar ook de BPM tegenbewijstaxaties en fiscale taxaties (15+ youngtimers met de lage bijtelling, overnamewaarden, erfeniskwesties, etc.).

Sinds vorig jaar hou ik me in rustiger perioden (o.a. de winter) ook bezig met de verkoop van auto onderdelen van youngtimers, nu we toch genoeg ruimte hebben na de verhuizing.

Kms per jaar? Met de daily tussen de 50 en 60.000 km, in totaal een kleine 80.000 kms per jaar. Met welke auto's? Zie hieronder.:0

Foto's volgen als ik weer normaal op facebook kan met de pc.
 

Joske

Forumguru
Welkom Marco! Flinke introductie maak je daar ;), nu nog een paar foto's van het wagenpark en wij zijn blij.
 

MaRco2

Forumguru
Thanks.:-)

Wat extra info: sinds 1989 tot op heden heb ik (dagelijks) alleen maar Japans (en Nederlands Japans) gereden, dus voor sommige mensen in mijn omgeving (inclusief de dealerdirectie die ik sinds 1991 ken) zijn nog steeds in shock.:)

Ooit begonnen met een Toyota Starlet 1.0 uit 1984 en toen ik kms ging maken (elke dag Westland>Driebergen een tijdje) overgestapt op een verse Starlet 1.3 Si met LPG en H&R/Koni geel onderstel en tussen 1995 en 2002 zakelijke demo's gereden. Waarvan tientallen Mitsubishi's en enkele Subaru's (kwam er in 1999 bij) en heb de top tijd van o.a. de Carisma meegemaakt en van de Impreza GT Turbo en Forester (uitdelen bijna).

In de tussentijd wel wat prive gehad voor de hobby (soms wat korter): Ford Granada Wagon (snel verkocht met winst), Ford Capri (nog sneller verkocht), Toyota Supra 3.0i, een stuk of 6 Toyota's Corona Mark II uit de jaren 70, waarvan enkele gesloopt.

De oudste heb ik 11 jaar gehad en in 2004 verkocht aan een Duitser (prima investering geweest achteraf, had ik hem gehouden nog beter...). De Supra in 1999 verkocht en de MR2 gekocht, welke 4 jaar geleden een harttransplantatie gekregen heeft met een aangepaste Camry motor.

For the record: ik ben 18 jaar bestuurslid geweest (tot een jaar geleden) van de Toyota Automobiel Club Nederland, dus het onderstaande was ook al een enorme stap voor me...

Door wat problemen met de koeling (nog altijd) en een erg goed jaar plus de nodige enge dingen die met mensen om mee heen gebeurden, heb ik toch maar een droom nagejaagd en op zoek gegaan naar een Honda S2000 voor mooie dagen/tripjes (winterschorsing) en vond er eentje in een unieke kleur, beetje Race Blue achtig.:)

Eind 2001 heb ik wegens baanswicht naar een leasemaatschappij weer een dagelijkse auto gekocht in de vorm van een 1996 Mitsubishi Galant 2.0 GLi met LPG (77.000 km), deze na exact een jaar weer ingeruild op een nieuwe Colt 1.3 Xplod (ondanks 50.000 km rijden, meer voor teruggekregen dan betaald) en deze een jaar later (de oude Knaus Mustang''82 van mijn ouders mocht ik hebben) kwam er een maatje groter met wat trekmogelijkheden in de vorm van een Space Star 1.6 Shogun, die een half jaar later als een van de eerste particuliere GasFX klanten een Vialle LPi installatie kreeg.

Deze heb ik tot een kleine 160.000 km doorgereden en deze heeft ook in Autoweek Klokje Rond gestaan (video staat er nog altijd op).

Toen kwam er een Outlander Sport 2.0 Invite Plus in 2007 met wederom GasFX LPi, welke 3,5 jaar geleden plaatsgemaakt heeft voor de opvolger Outlander GS 2.4 Inspire SE met wederom LPi, deze heeft een paar dagen geleden met bijna 190.000 km plaatsgemaakt voor de Octavia.

Eigenlijk wilde ik tot 500.000+ km doorrijden, maar een gunstige deal kon het anders maken (was het geval) en het komend jaar zouden er beste kosten komen (cilinderkoprevisie, weer een nieuwe LPi brandstofpomp) dus was het dat voor zijn of lang verder rijden.

Aangezien de LPG accijns per 1 januari 7 cent gaat stijgen (diesel 3 cent) en het verbruik nu ook niet zo erg laag is (1:7 a 8), kwam het kostenplaatje voor een bijna verse Octavia nog ietsje gunstiger uit dan doorrijden.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Welkom MaRco2 op dit forum, en inderdaad al een hele behoorlijke geschiedenis..ben wel benieuwd wat je over de streep heeft gehaald om voor Skoda te kiezen na je jarenlange ervaring met de Japanse merken. Want dat lijkt me toch een behoorlijke verandering ( wat jezelf ook al aangeeft dat je omgeving nog in shock is).
 

MaRco2

Forumguru
Goede reviews en testverslagen, het feit dat 20% auto's met genoeg ruimte (en 1.500 kg trekgewicht) en veel luxe niet echt meer voor het oprapen liggen binnen de plm. 30 mille categorie. Bij Mitsubishi hebben ze dit niet meer (ik had 25% trouwens) en de Civic 1.6 i-DTEC vond ik toch wat te klein qua auto om er veel mee te rijden, idem voor de Leon.

En het is gewoon een dikke auto geworden.:) Als er dan nog een redelijke deal uit kan komen en het totale kostenplaatje niet verkeerd is, kun je de gok nemen.:)
 
Bovenaan Onderaan