MarijnK - Octavia Combi

Zoals in mijn andere topic al vermeld heb ik onze Skoda Fabia ingeruild voor iets groters, hij was bij nader inzien toch te klein voor onder ander mijn werk en met de toekomst in zicht hadden we toch behoefte aan een echte stationbak.

Nu beviel Skoda prima en was de verliefdheid voor een Octavia snel geboren. Nu dus gekocht en opgehaald.

Betreft een Skoda Octavia 1.2 TSI DSG uit Augustus 2010. Een kleine 110.000 op de teller. Gekocht bij Skoda dealer met 1 jaar volledige garantie.

image1.JPG image2.JPG

Er staat al wel een en ander op de verlanglijst om aan te passen, maar dat komt wel als het spaarvarkentje weer vol zit.

Het lijstje is:

1. Pioneer navigatie er uit een het liefst een Amundsen er in.
2. Aanbrengen instaplijsten en kofferbaklijst
3. Hondenrek er in, dat het vier poots aangedreven apparaat ook mee kan.

Alle tips en trucs zijn welkom!

Groet,

Marijn
 

ertromp

Forumguru
Die ziet er mooi uit :thumbsup:

Mocht de spaarpot echt vol zitten:
DSG update. Wellicht via forumactie 5 september bij TVS
Led verlichting voor DRL, instapverlichting in spiegels, kentekenverlichting etc.
Ipv die Amundsen een Columbus
Verlaging
Led kofferbakverlichting.
VCDS/VCP updates
 
Die ziet er mooi uit :thumbsup:

Mocht de spaarpot echt vol zitten:
DSG update. Wellicht via forumactie 5 september bij TVS
Led verlichting voor DRL, instapverlichting in spiegels, kentekenverlichting etc.
Ipv die Amundsen een Columbus
Verlaging
Led kofferbakverlichting.
VCDS/VCP updates

Das een hele hoop, de helft weet ik niet wat er bedoeld wordt. De Colombus heeft mijn voorkeur echter bij de buurman al meerdere keren uit zijn auto gejat zelfs incl. Navilock. Ik pas wel op dus.
 

ertromp

Forumguru
Gewoon vragen als bepaalde items je nieuwsgierigheid hebben gewekt :D
De DSG update:
De standaard VAG software zorgt ervoor dat de bak zeer snel opschakelt dus van 1 naar 2 naar 3 enz. Dus overschakelen bij lage toerentallen. Dat is op den duur funest voor je dubbele koppeling en kan een hoge kostenpost veroorzaken.
TVS past die software op de DSG aan en de bak wordt er veel "logischer" door aangestuurd. Zo worden toerentallen en schakeldrukken aangepast.

Verlaging: standaard staat de Octavia vrij hoog op de veren met zijwindgevoeligheid en een wat minder strakke wegligging in bochten ten gevolge. Door het onderstel (veren) te verlagen krijg je een strak sturende en een stuk stabielere auto er voor terug.

VCDS/VCP updates: middels software kan je bijvoorbeeld de achterlichten laten branden tezamen met je DRL of kun je het aantal comfortknipperen aanpassen etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
@ertromp, duidelijk!

Ik las ook ergens dat de coming home functie ergens aangezet kan worden via de maxidot? Nu heb ik daar even doorheen gebladerd, maar helaas nog niets gevonden. Is er ergens een menuschema waar wat zit in de maxidot?

Mijn vorige vorige auto had ook een functie dat de spiegels bij inschakelen naar achteruit automatisch naar beneden kantelen (stoeprandje kijken) heeft de Octavia dit ook?
 

Thokozanoah

Forumguru
Mooie auto!
En ehhh.....een tip....schaf een dubbele bodem aan zodat je spullen eronder kunt verbergen terwijl de hond gewoon in de kofferbak kan zonder dat het beestje last heeft van rondslingerende spulletjes!
Ik weet er nog wel eentje te koop :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan