MarijntjeTDI O2 Combi Elegance

MarijntjeTDI

Actief lid
Goeiemorgen,

bij deze wil ik mij ook even voorstellen, ik was hiervoor reeds actief op seat-online (en nog) en op TDIclub.nl .

Vanwege gezinsuitbreiding, we hebben een dochter van 1 jaar en nu een 2ling op komst, waren we op zoek naar een auto waar 3 kinderstoeltjes op de achterbank passen.

Onze keus viel op een O2 Combi Elegance uit 2005 met een 2.0 TDI BKD motor.

Helaas vanaf het begin hier een beetje pech mee: eerst ging de EGR klep kapot en werd gelukkig onder garantie vervangen. Na een week ging de auto piepen bij het optrekken en staat nu weer bij de garage, helaas was het geluid na 2 uur rijden (van ons naar de garage) weg. Wellicht het EGR pijpje lek? Tips blijven welkom :)

Verder een hele fijne auto met genoeg ruimte en opties zoals:
- Maxidot
- MF stuur
- Licht en zicht pakket
- Dubbele bodem
- PDC achter

Helaas door alle problemen nog geen tijd om foto's te maken maar zal dit
wanneer de auto weer thuis is doen.

Ook heb ik inmiddels Vagcom 812-4 besteld en ben in afwachting van levering zodat ik ook mijn CAN auto uit kan lezen.

Mvgr,

MarijntjeTDI

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum Marijn!

Je hebt een mooie wagen gekocht zo te horen, alleen jammer van die probleempjes... Nou we gaan er maar vanuit dat het wordt opgelost.

Een piepende auto lijkt me niet snel te wijten aan de EGR klep/onderdelen. Of wel?

Houd ons op de hoogte in ieder geval. Foto's komt wel weer als je er tijd voor hebt ;)

skodaoctavia2

Actief lid
Welkom Martijn
Veel plezier met je uitgebreide Wagen.

Ik zat zelf ook op tdiclub als (polovarianttdi) en seat online (anno1665)(groeps aankoop chip)

MarijntjeTDI

Actief lid
Bedankt mensen! :xyxthumbs:

Kreeg net een belletje van de garage dat ze niiiiiiiiks konden vinden, kan hem morgen dus ongewijzigd weer ophalen, het zal mij benieuwen.....

Hou jullie op de hoogte

MarijntjeTDI

Actief lid
Helaas is het geluid wer terug, misschien eens naar de koppeling laten kijken...
heeft nu 160dkm gelopen zou kunnen....

Falcon

Donateur
Klinkt misschien gek.. maar kun je het geluid misschien voor ons opnemen denk je? Of is het daar niet luid te genoeg voor?

En zou je het misschien kunnen omschrijven waar het ongeveer uit de auto weg komt?

MarijntjeTDI

Actief lid
Nou de garage heeft gebeld, 2-massa vliegwiel om zeep, daardoor ook de koppeling naar de vaantjes. Bij inspectie bleek ook een ashoes gescheurd en braken de draadeinden van de fusee's af. Een kostenpost van (slik!) Eur 2500 !
Maar goed het euvel is gevonden, zal er nu hopelijk de eerste tijd geen last van hebben.

Gieliovd

Forumguru
Te bizar voor woorden toch eigenlijk, een moderne wagen zoals dat waar zo veel problemen bij voorkomen.

En dan €2500 aan reparaties!

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik weet het, vooral omdat er heel vaak iets aan de hand is met het 2-massa vliegwiel, terwijl een 1-massa vliegwiel ook perfect werkt en (bijna) nooit kapot gaat. Ach het zal wel marketing zijn... maar moet zeggen dat ik Eur 250 ook niet verwacht had, zat eerder rond Eur 1600 te denken. Tja een hobby kost geld zullen we maar zeggen.

Octavia_II

Actief lid
Hoi MarijntjeTDI,

gefeliciteerd met je aankoop, alleen zonde van de aanloop-problemen....

PS. heb dezelfde (BKD) motor in mijn auto liggen.

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan