Markering 1.8tsi

canth

Actief lid
Mijn 6 dagen oude auto (1.8tsi/DSG/Elegance) heeft ondertussen alweer 1500 km op de teller staan. Het is (gelukkig) nog steeds super rijden. Ik heb alleen een vraag over de aanduiding van de motor achterop de auto. Hier staat een mooi tsi logo met een rode i. Nu dacht ik dat de markering alsvolgt was:

tsi - niks rood --> 1.2 tsi
tsi - rode i --> 1.4 tsi
tsi - rode s,i --> 1.8 tsi

Doet skoda dit anders?

DaniëlvR

Nieuw lid
Ik had een 1.4 TSI, en die had geen rode i op de achterklep.
Rij nu sinds deze week een Greenline TDI, zonder rode i maar volgens mij heeft de 2.0 TDI ook geen rode i.

Ik rijdt een 2.0 CR TDI en hier is de I dus wel degelijk rood. Hoe ze het precies hanteren is mij ook niet echt bekend. Maar zeker niet zo als bij VW vermoed ik.

Ik denk dat de hoogste uitvoering een rode letter heeft, de RS heeft toch al een andere aanduiding als ik me niet vergis.

yup

Lid
Ik rijdt een 2.0 CR TDI en hier is de I dus wel degelijk rood. Hoe ze het precies hanteren is mij ook niet echt bekend. Maar zeker niet zo als bij VW vermoed ik.

Ik denk dat de hoogste uitvoering een rode letter heeft, de RS heeft toch al een andere aanduiding als ik me niet vergis.

Bij de pre facelift werkt het zo:

1.9 TDi 105 pk is TDi
2.0 TDi 140 pk is TDI
2.0 TDi 170 pk is gewoon een RS, en staat niks anders bij als ik het goed heb.

Weet niet hoe het bij de facelift zit, want daar heb je ook een 1.6 TDi motor als het goed is. Je hebt dan ook greenline enzo dus ik weet bij god niet hoe het zit.

Bovenaan Onderaan