Materiaal Achterklep

FlavioX

Forumguru
Van welk materiaal is de achterklep van een S2 Sedan gemaakt?
Ik heb vandaag het TDI embleem er af gehaald met een föhn en nu zie ik een kleine deuk zitten waar het embleem zat.
Het lijkt wel of het materiaal kunststof is en dat is dan waarschijnlijk te warm geworden?

Highway

Forumguru
Magneetje erbij houden dan weet je of het metaal is.

De lak kan 'aangetast' zijn waar het logo heeft gezeten. In de fabriek worden de logos op de lak geplakt kort na het afbakken van de lak. Mogelijk dat de lak op dat moment nog niet helemaal uitgehard was.

bobbl

Forumguru
Beter logo`s of letters eraf snijden met visdraad, werkt super, en daarna voorzichtig het dubbelzijdige tape verwijderen.

Highway

Forumguru
@bobbl zo doe ik het ook. Bij veel plakresten een caramel schijf erover.

Als je metaal warm maakt, zet het uit. Indien er maar een klein stukje verhit wordt krijg je spanning in het metaal. Hierdoor kan metaal vervormen.

Ik weet niet hoe warm je de klep en logo's hebt gemaakt - je moet deze behoorlijk warm maken voordat het metaal gaat vervormen maar dit zou volgens mij ook een oorzaak kunnen zijn.

FlavioX

Forumguru
Ik heb de letters met een föhn warmgemaakt en ik kon ze daarna gewoon aanraken. Ik kan me niet voorstellen dat als de klep metaal is deze zo snel vervormt. Daarom vermoed ik dat het kunststof is.

bobbl

Forumguru
Ik haal de plakresten er met lijmverwijderaar af, heb geluk dat dit op men werk beschikbaar is.
Ik heb de letters met een föhn warmgemaakt en ik kon ze daarna gewoon aanraken. Ik kan me niet voorstellen dat als de klep metaal is deze zo snel vervormt. Daarom vermoed ik dat het kunststof is.
Zou kunnen hoor, bij de S 60 die ik hiervoor had, was alleen de achterzijde van de achterklep van kunststof, dus wordt vaker gedaan!

Bovenaan Onderaan