Matrix lampen probleem.

Enyaq85 met matrix verlichting.
Ik reed daarstraks in het donker opeen onverlichte Buitenweg, dus grootlicht hendel van me af drukken en de matrix lampen gaan naar automatisch.
In het dashboard verschijnt een wit grootlicht teken met een A
Normaal gesproken als het groot licht dan aan gaat, gebeurt dat met een animatie van binnen naar buiten.
Nu ging de hele groot licht bundel ineens aan. Dat vond ik raar.
Toen er een tegenligger kwam werd deze niet uit de bundel gehouden, mijn groot licht bleef geheel aan. Terecht seinde mijn tegenligger naar me. Echter, groot licht uitzetten ging niet. Dat had ik al eerder gemerkt. Als deze op automatisch staat, krijg ik deze niet meer uit. Als ik de stok naar me toe trek, dan is dat groot licht seinen, als ik de stok nog een keer van me af druk, dan is dat handmatig permanent aan.
Weet iemand hoe je het automatisch groot licht weer uit schakelt?
Is er een reden dat de matrix verlichting ineens niet meer functioneert?

Wullum

Actief lid
Grootlicht op "A" kon ik in mijn Superb niet uitzetten als het zich automagisch had gedimd, dat ging pas als het zich weer automagisch op groot licht had gezet. Dan hendel even net iets langer naar je toegetrokken houden, dan ging hij van "A" af.
Op mijn Kodiaq nog niet geprobeerd...

per ongeluk gedeactiveerd in de wageninstellingen?
Oei, kan dat dan?
Ik heb laatst wel opnieuw mijn configuratie instellingen moeten doen alsof ik de auto net nieuw had. Ik zal er eens naar kijken.

Edit: Er zit wel dynamic light assist in het menu, maar niets over matrix verlichting.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Overdag kan je de hendel naar voren drukken en naar achteren om uit te zetten

Savonds moet je de hendel naar voren drukken om (A) aan te zetten daarna druk je nog een keer naar voren om handmatig grootlicht op te zetten en daarna haal je de hendel weer naar je toe.

Of je zet de lichtschakelaar even van auto af
of je zet het in je menu uit.

Grootlicht assistent gaat altijd aan/uit zonder animatie

Vraag is dus, hoe haal je hem in het donker van A af. Dat lijkt dus niet te gaan.
En ik heb matrix verlichting die tot nu toe aan ging met een animatie, en dat lijkt ineens veranderd in een grootlicht assistent die niet goed werkt want die animatie was er ineens niet meer, en hij hield bij een tegenligger gewoon groot licht erop.

Bovenaan Onderaan