Mattenset voor Skoda Fabia Combi 2001

Dax

Lid
Even gezocht naar een passend setje, en de volgende ziet er goed uit:

Voor de Skoda Fabia Combi van 2001 kan ik 3 soorten matten bestellen:
- Velours € 43,95
- Naaldvilt € 27,95
- Rubber € 26,95
Deze prijzen zijn inclusief BTW.
Met vriendelijke groet,
Petra Jansen
Receptioniste
Broekhuis Rijssen B.V.
Ze zijn idem de originele ex logo meen ik, met de openingen voor de vloerclips erin aan de bestuurderskant - bezorgen is 6,75 Goede prijs? en is naaldvilt eigenlijk wel een goed materiaal?
Het rubber is meen ik PVC maar dat lijkt mij met vocht etc te gaan zweten daaronder en die PVC lucht is nie al te gezond..

turboturbo

Forumguru
Ik heb ook zo'n rubber universeel matje voor 's winters, om het water van m'n schoenen op te vangen ipv dat het tapijt telkens nat wordt (met evt. pekelresten)

Maar inderdaad moet ik de mat bij droog weer vaak even dubbel flappen / van z'n plek leggen omdat er kennelijk toch vocht ónder die rubber mat kan komen, en dan niet meer weg kan.

Ik gebruik 'm nu alleen nog als het echt sneeuwt.

Cordoba

Forumguru
Lijkt me absoluut geen PVC, PVC is het materiaal waar tegenwoordig afvoerpijpen en regenpijpen van worden gemaakt, dat lijkt in niets op rubber.

Overigens als ik het goed heb is PVC de afkorting voor PolyVinylChloride. Even gecheckt: Wiki is het met me eens, wat de afkorting betreft, maar niet duidelijk over de verschijningsvorm als ik het zo lees.

CDK

Forumguru
@Cordoba, dat is niet helemaal waar wat je nu schrijft, pvc kan wel degelijk flexibel zijn en rubberachtig lijken, ze leggen er zelfs vloeren van wat weer op zeil en laminaat lijkt, als er maar genoeg weekmakers in verwerkt worden zijn zo ongeveer alle synthetische stoffen flexibel.

het staat trouwens ook omschreven in de wiki link die je er bij geplaatst hebt ;)

greetz Corné

memoscan

Senior Member
Beste Dax,
Ik zou gaan voor orgineel gezien de kwaliteit van de mattenset, zelf heb ik 2008 een set gekocht en in 2012 de mattenset velours antraciet FABI DCA 400001A kosten in 2008 en 2012 idem 40 euro deze passen in de F1 combi tot 2007,
groet memoscan

Cordoba

Forumguru
@Corné: ik dacht altijd dat er maar één soort PVC was, maar dat blijkt dus niet te kloppen.:confused: Weer wat geleerd.

Dax

Lid
Ja PVC is echt bende.. Zoek maar eens naar docu Blue Vinyl ..
Weekmakers ( Phthalaten ) doen een hoop leuke dingen in dieren als wij - ze hebben dezelfde pasvorm in ons lichaam als bepaalde hormonen. Buiten dat - pvc wat brand maakt een hoop gezellige stofjes ook -_-
PVC is lekker goedkoop om te maken en net als veel andere plastics van nature nogal hard en broos - vandaar dat in flexibel PVC een heel hoop phthalate gaat. Oud plastic ( vanaf een jaar of 30 ) gaat dit goedje ook zweten ( dus niet Moeders oude tupperware gebruiken...)

Cordoba

Forumguru
Dax, die oude tupperware is niet zo erg: die zijn de meeste weekmakers al kwijtgeraakt. Nieuwe tupperware is veel erger. Bijvoorbeeld in de chips-industrie (de IC's dus), al decennia lang is bekend dat de normale bewaardoosjes voor Si-plakken alleen geschikt zijn voor kortstondige opslag, of vervoer naar een andere ruimte. Laat je het een paar dagen in zo'n plastic doosje zitten, zit er gewoon een complete laag weekmakers op een Si-plak.
(een aantal jaren met dat soort spul in stofarme ruimtes gewerkt, hoewel ik normaal niet ik die heel 'strenge' ruimtes kwam)

Dax

Lid
Jakkes heh m(_ _)m
Eén van de redenen dat ik liever een gebruikte auto heb - al die new car smell is er grotendeels al uit ;)

Dax

Lid
Originele mattensetje is onderweg, en zo ook een skoda rubberen kofferbakmat voor ons combietje ; dees in t bijzonder zal je dan erg welgevallen Joske: stink een uur in de wind dat rubber =P maar het leek me praktisch met de kinderwagenwielen, en zo nu en dan rollator wielen van moeders ^_^

Bovenaan Onderaan