Max toerental octavia 1.2 van 2014

kees51

Nieuw lid
. Ik trek eigenlijk nooit ver door in toeren maar vandaag viel het mij om een of andere reden op.?..

Tees

Donateur
Het helpt enorm als je even aangeeft wat je geprobeerd hebt, wat je ervaart, en of de auto bijv een foutcode geeft.

En terwijl je bezig bent, kan je je misschien ook even voorstellen in de Meet & Greet, dat waarderen veel leden hier ook!

Rallye

Forumguru
@kees51 Zoals @Tees al zei: “Het helpt enorm als je even aangeeft wat je geprobeerd hebt, wat je ervaart, en of de auto bijv een foutcode geeft.”

Handig om te weten is bijvoorbeeld of de auto nooit boven de 4000 gekomen is of nu plotseling niet meer. Was de auto koud of warm toen je dit constateerde? Wat voor soort weg? Is het herhaalbaar?

Heb je de auto al langer of nog maar pas - ik kan mij niet voorstellen dat je normaal nooit boven de 4000 toeren komt.

Tees

Donateur
Ik kom zeer zelden boven de 4000 toeren hoor @Rallye, en ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Met de TSIs is boven de 2000 toeren het volledige koppel beschikbaar, en als ik een keer stevig doortrek dan kom ik misschien een keer rond de 4000, daarboven is zeldzaam. Als ik trouwens doortrek dan kijk ik ook niet op m'n toerenteller, liever naar de weg en m'n snelheidsmeter ;).

Voor TS: laat de auto eens uitlezen, en vraag dan ook meteen de daadwerkelijke foutcode (indien aanwezig) en niet alleen de inschrijving. Wellicht biedt dat wat aanknopingspunten.

Bovenaan Onderaan