Maxi-Dot inbouwen.

van_der_P

Senior Member
Een vraagje (ik weet niet of dat al eens ter spraken geweest is, kan het in ieder geval niet vinden)
Is het mogelijk om achteraf (bv in een occasion) een mini-dot te vervangen door een maxi-dot ? Eenvoudig door plug en play, mini-dot eruit maxi-dot erin. Doe het zelf klusje.
In de optielijst van de Fabia staat dit voor € 210,-- Als je dit display los koopt aan welk bedrag moet je dan aan denken.

Antera

Donateur
het is niet een kwestie van eruit en erin. Als eerste moet je teller omgeprogrammeerd worden omdat je auto anders niet meer start. Daarnaast moet ook de boardnetmodule aangepast worden voor een uitgebreide versie en volgens mij nog wel iets meer om het allemaal aan de gang te krijgen

Hetzer

Forumguru
K.veenstra, hier op het forum heeft dat al eens gedaan, hij was aanzienlijk minder kwijt, stuur hen eens een mailtje

k.veenstra

Nieuw lid
Klopt Hetzer :smirk:, MaxiDot unit heb ik uit Tsjechië laten komen bij skoda parts.cz, vervolgens de unit laten ombouwen door dealer waarbij de oude teller stand word geprogrammeerd in de nieuwe.
Daarnaast moet de boord computer aangepast worden op de MaxiDot en beide sleutels worden aangemeld op de tellerunit.
Al met al was ik ongeveer 350 euro kwijt incl. de unit en ombouw / in programmeren.
Heb de oude "NIEUWE" unit trouwens nog te koop :baby012:

van_der_P

Senior Member
Dat is niet verkeerd.
Ik vraag dat omdat ik in de nabije toekomst wellicht een jong gebruikte Fabia Combi wil kopen, en veel Fabia's zijn voorzien van Mini-Dot.
Op de aangegeven site www.skoda-parts.cz staan nog meer leuke toebehoren voor de verschillende Skodamoddellen. En vaak voor de helft.

Bedankt voor de informatie

Bovenaan Onderaan