Maxidot te upgraden ?

Ik heb begrepen dat je met de Maxidot vanaf MY 2007 meer zaken kunt instelen. Mijn auto is van afgelopen mei. Weet iemand of er een software upgrade mogelijk is waarmee ik met mijn Maxidot de functies heb van een MY 2007 ?

Timothee

Actief lid
Geen idee eigenlijk, maar als we dan toch aan het "upgraden" zijn, zou ik graag willen weten of het via een software update mogelijk is om het Cruise control lampje te activeren in een O2 (zonder maxidot) van juni 2006.
Als mijn auto twee maanden later gebouwd was, had het lampje standaard gewerkt dus ik wil dat ook!

Sorry voor de (relatief) off-topic reactie, maar vond het onzin om er een apart topic over te starten
smile.gif

Frankie

Actief lid
beste collega... wat is de toegevoegde waarde van het CC lampie in het instrumentarium ? Los van dat je je eraan stoort dat ie er zit maar niets doet ? Plaatje is er, lampie ws ook, doet alleen niets. Maar je weet toch wel wanneer je CC aan of uit is ? In mijn Golf IV had ik dezelfde CC hendel, zelfde lampie, die ook wat deed. Nu niet meer, maar t boeit me elijk ook niet echt..

just curious....

Timothee

Actief lid
Het komt nogal eens voor dat de cruise control op bijv. 80km/h staat en ik wat harder rij. Als ik dan van het gas moet verwacht ik dat hij afremt...dat gebeurt ook tot hij de 80km/h bereikt en dan weer gaat doortrekken. Als je daar niet op bedacht bent is het gevaarlijk. Vandaar dat zo'n lampje af en toe wel eens handig kan zijn.

Kunnen we teruggaan naar mijn originele vraag en de discussie over cruisecontrol lampjes afsluiten ? Volgens mij is daar elders op dit forum een draadje van !

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Kunnen we teruggaan naar mijn originele vraag en de discussie over cruisecontrol lampjes afsluiten ? Volgens mij is daar elders op dit forum een draadje van !

[/ QUOTE ]

Misschien kunnen we beter naar de dealer of de importeur bellen?

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

[/ QUOTE ]

Niet zo kribbig. Dat niemand met voor jou zinnige info reageert is onze schuld niet. Zou zeggen terug naar degene van wie je het had "begrepen" (hoe komt die aan die info?), of naar de dealer zoals mijn collega al aangeeft.

Veel succes, en wij gaan wel verder in een andere thread over de CC lampies..!!

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

beste collega... wat is de toegevoegde waarde van het CC lampie in het instrumentarium ? Los van dat je je eraan stoort dat ie er zit maar niets doet ? Plaatje is er, lampie ws ook, doet alleen niets. Maar je weet toch wel wanneer je CC aan of uit is ? In mijn Golf IV had ik dezelfde CC hendel, zelfde lampie, die ook wat deed. Nu niet meer, maar t boeit me elijk ook niet echt..

just curious....

[/ QUOTE ]

gezien het feit ik nog niet het cc draadje zie... het plaatje is er idd, en het lampje is er ook zeker weten, zijn geen lampjes tegenwoordig meer maar de ledjes die je ook op je mobiele telefoon vind
wink.gif
waarom het lampje het niet doet, waarschijnlijk omdat ze de sensor hebben weg gelaten, is ook zo bij de sensor voor mijn achterbank bij de fabia... lampje en plaatje is er, het kan alleen niet worden aangestuurt...
frown.gif

Ik ben afgelopen week bij V-Car in EIndhoven geweest en daar dachten ze dat het een compleet nieuwe Maxidot was, dus geen software upgrade. Herdware matig zou hij al anders zijn.
Ik hoop dat dit niet zo is, maar het lijkt er wel erg op!
frown.gif

Wullum

Actief lid
MaxiDot kan ook achteraf worden ingebouwd en aan de boordcomputer worden aangemeld, ook aan een oudere. Ergo: lijkt mij dat er een softwarematige manier moet zijn om oude maxidot aan nieuwe O2 te knopen en omgekeerd. Ik meen dat Higgy ooit zelf een MaxiDot in zijn O2 heeft gefriemeld.
aangenaam.gif

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Bijna goed. Dat was Nomad. En zijn kenteken verschilt slechts 1 cijfertje met de mijne.

[/ QUOTE ]
That's right en ik zou het nooit weer doen. Gewoon af fabriek bestellen, scheelt je een hoop tijd en geld.

Wullum

Actief lid
Reken maar eens om naar een uurtarief, da's een hele zaterdag of waarschijnlijk veel meer voor een MaxiDOT van 130 euri
regels.gif

Veel werk voor een hongerloontje
489.gif

Bovenaan Onderaan