maxidot vs instellen boordcomputer

Ik heb inmiddels de Octavia Elegance 1.9TDI binnen !!
Rijdt heerlijk echt 2 klassen beter dan mijn citroen xsara waar ik hiervoor mij in voortbewoog.
De foto's zullen wel nog even op zich wachten want ik zit nu met dubbele beenbreuk thuis.

maar nu de vraag:
Ik heb niet gekozen voor MaxiDot, volgens de dealer kan hij daardoor niet de instellingen van de boordcomputer wijzigen (zoals: automatisch deuren op slot wanneer je harder dan 15km/u rijd. En zo zijn er nog meer instellingen.)

Klopt het dat je Maxidot nodig hebt om de instellingen van de boordcomputer te wijzigen? (ik had het gevoel dat de dealer er weinig zin in had)

Erikje

Actief lid
weinig zin? Sjezus, moeten ze bij mij niet doen.

Qua maxidot: die automatisch deuren kun je er niet mee instellen, wel de coming home functie.

VEEJAY

Forumguru
zonder maxidot kan je nog steeds zaken instellen zoals de coming home functie. De carjackfuntie zal ook wel kunnen.

richyk

Actief lid
Kan allemaal ingesteld worden m.b.v. de VAS-kast. Met deze kast welke een beetje VAG-dealer heeft staan kunnen via je OBD poort allerlei zaken veranderd worden waaronder de Carjack functie ! Die kast moet hij zeker hebben staan want hij heeft hem ook nodig voor het uitlezen van storingen en bijv. het inprogrammeren van nieuwe sleutels. Laat hem anders maar eens op deze website kijken, daar kan hij alle codes vinden waaronder de "Autolock" functie /forum/images/graemlins/grin.gif

http://de.openobd.org/skoda/octavia_1z.htm#46

Frankie

Actief lid
lijkt me inderdaad onzin !! De mogelijkheden om zaken zelf in te stellen zijn immers alleen beperkt zonder MoxiDat..!! die mannen moeten toch eens weten welke info wij hier onderling kunnen uitwisselen :-/

LenK

Forumguru
Ik heb geen maxidot en bij mij is bijvoorbeeld deuren op slot bij 15 per uur wel actief.
Dus die dealer verkoopt onzin en is niet goed opgeleid of heeft er inderdaad geen zin.
Publiceer aub de naam van die dealer en we weten weer waar we vooral niet naar toe moeten.

Bikkel

Nieuw lid
Misschien een domme vraag (ik ben nieuwe met Škoda en krijg mijn 1e Škoda pas over 2 weken), maar wat houdt die 'coming home'-functie precies in?
Ik ga er vanuit dat alle Škoda's je netjes 'thuis brengen' /forum/images/graemlins/grin.gif

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bikkel</font><hr />

Misschien een domme vraag (ik ben nieuwe met Škoda en krijg mijn 1e Škoda pas over 2 weken), maar wat houdt die 'coming home'-functie precies in?
Ik ga er vanuit dat alle Škoda's je netjes 'thuis brengen' /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]
Coming home functie = dat na het uitstappen de lichten van de auto eventjes blijven branden.
In de wagen word alles uitgelezen en ingesteld via de computer en daar heeft de maxidot zelf niets mee te maken.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: urquattro83</font><hr />

(zoals: automatisch deuren op slot wanneer je harder dan 15km/u rijd. En zo zijn er nog meer instellingen.)

Klopt het dat je Maxidot nodig hebt om de instellingen van de boordcomputer te wijzigen? (ik had het gevoel dat de dealer er weinig zin in had)

[/ QUOTE ]

Dit kun je nu net NIET instellen met de MAXIdot. Dat moet toch de dealer doen.

He bedankt heren!

De wijfelende houding en de gezichtsuitdrukking van de verkoper besloot me om het toch maar hier bij de kenners te vragen. En met succes!
Als mijn been weer genezen is van de breuk ga ik gelijk bij de dealer langs en kunnen ze het alsnog instellen.

Het was overigens Nieuwkoop te Den Bosch die mijn auto afgeleverd heeft.
Bedankt voor de antwoorden!

LenK

Forumguru

[/ QUOTE ]
Dat is inderdaad niet zo'n beste als het gaat over klantgerichtheid: zie Ervaringingen verkooppunten

De foto's zullen wel nog even op zich wachten want ik zit nu met dubbele beenbreuk thuis.

[/ QUOTE ]

Sterkte met je been !

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

[/ QUOTE ]
Dat is inderdaad niet zo'n beste als het gaat over klantgerichtheid: zie Ervaringingen verkooppunten

[/ QUOTE ]

Nieuwkoop,hou op,schei uit!

Ja ik moest hem perse daar bestellen ivm afspraken van de leasemaatschappij, maar de kennis van hun produkt viel me eigenlijk al direct tegen en zeker ook de houding van de hoofdverkoper.
Toch jammer dat je als dealer zo kunt zakken!

Bovenaan Onderaan