MaxiDOT

Mijn O2 is gisteren 2 jaar oud geworden. En zoals iedereen weet, komt ouderdom met gebreken. In dit geval de bediening van de boordcomputer op de MaxiDOT.

Ónder de rechterhendel zit een knopje waarmee je tussen gebruiksinformatie stand 1 en 2 kan wisselen (stand 2 gaat door totdat je hem reset, stand 1 reset zichzelf als de motor 2 uur uitstaat).

Sinds kort fungeert deze knop af en toe nèt zoals de knopjes aan het uiteinde van de hendel om het volgende item op de MaxiDOT te tonen. Ook stand 2 resetten lukt dus erg moeilijk. Pas na een willekeurig aantal keren drukken kan ik wisselen van stand 1 naar stand 2 en resetten.

Erg lastig. Herkenbaar?

hm, mijn octavia is nu 9 jaar (O1) en heeft zelfs na 311.000km geen enkel probleem met de knopjes van de BC. maakten ze dan vroeger nog betere Skoda's? ;)

Lijkt me eigenlijk dat de hendel ofwel versleten is ofwel een slecht contact maakt, zou er allszins mee bij een dealer langsgaan

vdijk

Lid
ik heb een aantal vragen over de maxidot.

1)
De maxidot stond altijd ingesckakeld op de hoeveelheid km's die ik nog kon rijden, echter sinds kort staat de audio-module ingeschakeld (dus ik zie de teksten die ook op de stream te zien zijn - flitsers, ect - ik kijk nooit op mijn radio, vandaar dat ik het veranderd heb).
Nu gebeurt het regelmatig dat wanneer ik instap en de auto start, dat ik dan moet aangeven welke module ik wil inschakelen. Ik heb er nog geen regelmaat in gevonden. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met de maxi-dot ?

2)
welke module (telefoon, audio, boordcomputer) hebben jullie altijd ingeschakeld ?

3)
Bij het luisteren van mijn ipod, krijg ik op de maxidot het volgende te zien: "AUX". Logisch want de ipod is ingeschakeld. Is het mogelijk om op de maxidot toch de informatie van een radiostation te zien ? Het gaat mijn voornamelijk om de flitsers.

Captain Hook

Forumguru
Sinds kort fungeert deze knop af en toe nèt zoals de knopjes aan het uiteinde van de hendel om het volgende item op de MaxiDOT te tonen. Ook stand 2 resetten lukt dus erg moeilijk. Pas na een willekeurig aantal keren drukken kan ik wisselen van stand 1 naar stand 2 en resetten.

Erg lastig. Herkenbaar?
Herkenbaar!
De 'mijne' is 3jr en 150.000km oud. Dit fenomeen heb ik de ene dag wel, de andere dag niet.
Zelfs soms zo erg dat b.v. de telefoon bedienen met die hendel gewoon niet lukt. En als je dan bij de garage langs gaat is het weer over.
Ik heb het maar opgegeven. :confused:

bat

Lid

1)
De maxidot stond altijd ingesckakeld op de hoeveelheid km's die ik nog kon rijden, echter sinds kort staat de audio-module ingeschakeld (dus ik zie de teksten die ook op de stream te zien zijn - flitsers, ect - ik kijk nooit op mijn radio, vandaar dat ik het veranderd heb).
Nu gebeurt het regelmatig dat wanneer ik instap en de auto start, dat ik dan moet aangeven welke module ik wil inschakelen. Ik heb er nog geen regelmaat in gevonden. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met de maxi-dot ?

2)
welke module (telefoon, audio, boorcomputer) hebben jullie altijd ingeschakeld ?

3)
Bij het luisteren van mijn ipod, krijg ik op de maxidot het volgende te zien: "AUX". Logisch want de ipod is ingeschakeld. Is het mogelijk om op de maxidot toch de informatie van een radiostation te zien ? Het gaat mijn voornamelijk om de flitsers.
1) Volgens mij is het standaard dat wanneer je een andere module dan boordcomputer hebt gekozen, dat ie dan aan het begin van elke rit vraagt welke module je wilt gebruiken. Standaard is de boordcomputermodule.

2) de boordcomputermodule, mede omdat ik slechts een klein deel van de tijd een station op heb staan wat voor mij relevante info toon via RDC. Hij toont dan altijd de actieradius.

3) voor zover ik weet kan dat niet. Hij laat zien wat je op het scherm van de radio ook ziet en die kan dat ook niet.

TL@

Forumguru
Als de auto langer dan 2 uur heeft stil gestaan en je niet de boordcomputer hebt geselecteerd, dan krijg je terug het keuzemenu te zien (denk ik)

Ik heb altijd de boordcomputer op staan met het gemiddeld verbruik van de dag/rit

Octavia_II

Actief lid

1)

2)
welke module (telefoon, audio, boorcomputer) hebben jullie altijd ingeschakeld ?

3)

1. Misschien de radio aanzetten? Als de radio niet aan staat kan de maxidot niet naar dit menu "gaan". (Net zoals als je de telefoon niet aanzet, het hele "telefoon" hoofdstukje compleet uit het maxidot menu verdwijnt !)

2. boordcomputer (ik luister naar de radio en weet op welke zender hij staat, dus die, voor mij onnodige info heb ik niet nodig) :crazy:

3. Denk het niet, als je voor het 1 hebt "gekozen" dan kun je niet het andere zien.

Charlie

Klaasje

Forumguru
ik heb dit bij mijn vorige octi gehad. Gewoon handel laten vervangen en probleem was opgelost.
Heb ook gehad dat ik cruise control niet altijd kon inschakelen. Was ook kwestie van nieuwe handel.

bat

Lid
1. Misschien de radio aanzetten? Als de radio niet aan staat kan de maxidot niet naar dit menu "gaan". (Net zoals als je de telefoon niet aanzet, het hele "telefoon" hoofdstukje compleet uit het maxidot menu verdwijnt !)
Als de radio aan staat, moet je doorgaans toch ook nog voor de radio-module kiezen - ik tenminste tot nog toe wel.

Maar het zou kunnen dat zoals TL@ zegt na twee uur je een keuze moet maken als ie op iets anders dan de boordcomputer stond. Zal het binnenkort eens proberen.

vdijk

Lid
de radio staat continu aan (behalve als de auto is afgesloten), dus dit kan het niet zijn.
Helaas is het ook niet de twee uur die TL@ aangaf.

Er is geen regelmaat in te vinden.

Bovenaan Onderaan