Maximaal openen panorama dak O3

chriss

Senior Member
Vraagje, als ik (nu het weer lekker weer is) het panorama dak maximaal wil openen en de draaiknop naar de maximale stand draai, dan opent het dak, maar niet helemaal naar de maximale stand. Als het openen stopt kan hij kan nog een stukje verder open door de draaiknop nog een keer naar de maximale stand te draaien. hebben jullie dat ook, en hoort dat?

chriss

Senior Member
De manual schrijft:
"Comfortstand ›De schakelaar in stand C » Afbeelding 26 draaien.
Als het schuif-/kanteldak in de comfortstand staat, is de intensiteit van het windgeruis lager."

Tsja, het verschil in windgeruis is mij in ieder geval niet opgevallen de laatste 5 centimeter.

Oogje

Senior Member
Ik vraag me af of het mogelijk is dat het dak sluit met de sleutel, en dan niet door de lock knop ingedrukt te houden (als je m loslaat dan stopt het sluiten :banghead:, daarnaast sluit ook het gordijn), maar gewoon door klik op lock en deuren sluiten, spiegels klappen in en dak sluit.

Iemand een idee?

Darkside

Forumguru
Dat zou idd fijn zijn als je op een zonnige dag met de ramen en/of dak open rijdt.
Je op de plaats van bestemming komt en dan gewoon uitstapt en de auto op slot doet (al dan niet met Kessy) en dan alle ramen en het dak gewoon netjes sluiten.

Rick

Senior Member
Dat zou ik niet willen. Ik verwacht in de zomer toch regelmatig het dak op een kiertje te zetten bij het parkeren, dat zou dan niet meer kunnen.

ehampols

Nieuw lid
De reden dat hij automatisch net (10 cm) stop voor max open is voor het geluid die ontstaat door en drukgolven die ontstaan boven de 90 km/h in combinatie van een open dakraam van Q3.
Extreem voorbeeld van dit geluid is wanneer je met 120 km/h alleen je achterramen opent van deze auto. (trommelvliezen rammelen er bijna uit)!
Bij de Q3 vind ik het boven de 140km/h het zelfde geluid niveau hebben als mijn vorige auto Renault Megane Estate als 90km/h reed. Dus zeker bij de Skoda een verbetering!
En dus zelfs op de snelweg een prettig dak om open te hebben.

Bovenaan Onderaan