maximale bandenmaat octavia

goede morgen skodarijders

vraag: ik heb onlangs een octavia combo 2.0tdi gekocht.
er zitten nu 225 45 17 winterbanden op, nu kan /wil ik zomerbanden kopen maatje 235 40 18.
heeft iemand ervaring met deze maat onder deze auto? past het goed? hoe rijd het?

greets R

Antera

Donateur
is afhankelijk hoe breed je velgen zijn want zijn die te smal dan gaat de band bol staan en word het en dwijl.

maar waarom een dure maar? 225/40r18 is een stuk goedkoper en de maat die er eigenlijk op hoort

s-line

Forumguru
Maar 235/40 gaat echt niet mooi staan,want dat worden een beetje ballonbanden en ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen 225/40 is echt veel beter.
gr.michiel

Antera

Donateur
beetje afhankelijk hoe breed de velgen zijn die hij aanschaft. Maar meestal is die 8 of 8.J en dan word het anders inderdaad iets te ballonerig en rijd het niet beter

hallo allemaal
ik snap jullie ballonbanden niet. het is gewoon een kant en klaar setje wat onder een andere auto heeft gezeten. de dealer is aan het uitzoeken of het kan/past.
de teller zal idd afwijken, maar mijn ervaring met me oude auto waar ik ook een te breede en iets grotere maat onder had gezet, werd de tellerafwijking juist minder, ten opzichte van tom tom.
ik hoopte iemand te vinden met ervaring van deze maat onder deze auto.
greets r

hemi24

Forumguru
Origineel zou 225/40R18 moeten passen op een 7,5x18" velg met ET51, althans zo is het als optie onder een RS te krijgen...

ten opzicht van de huidige 225/45R17 is de 235/40R18 1,7% groter (10,9mm in diameter).

Schokkend kan ik het niet noemen, maar let even op dat je niet met een set van bijvoorbeeld een Passat gaat rijden, omdat die een andere ET waarde heeft...

Bovenaan Onderaan