Maximale laad lengte kofferbak zonder achterstoelen?

Hallo,

Ik mag binnenkort een nieuwe lease auto uitzoeken. Op dit moment rijd ik in een Octavia II hatchback naar volle tevredenheid. De opvolger wordt of weer een Octavia of een Yeti. Ik ben de voors en tegens nog een beetje aan het afwegen.

Ik vroeg me af, kan iemand mij vertellen wat de maximale laadlengte is als de achterbank/achterstoelen zijn verwijderd uit de Yeti? Dus ik bedoel dan dus de afstand van achter de voorstoelen tot de kofferdeksel zeg maar.
Ben namelijk benieuwd of mijn racefiets in zijn geheel in de lengte achterin zou kunnen staan.

clapton

Senior Member
E.e.à. Is afhankelijk van de positie van de voorstoelen. Ga je de wielen van de race fiets verwijderen, want dan past je fiets zeker. Ik vervoer zelf een tandem welke een scharnierpunt heeft ( Koga Miyata Twintraveller Folding), inclusief vakantie-bagage zonder probleem. De wielen blijven dan in het frame en lengte is dan 1,25 Mtr. Hij is dan wel aanzienlijk breder dan een racefiets. Maar ik zou alle twijfel uitsluitn en met fiets naar de Skodadealer vertrekken!

Het voorwiel wil ik er uit halen inderdaad. De fiets is zonder voorwiel nog ongeveer 150cm lang. Ik denk dat dit wel moet passen in de Yeti? Ik zal eerdaags een proefrit aanvragen, dan kan ik het zelf testen en bekijken inderdaad.

fons10

Lid
Ik ben bij de dealer wezen meten omdat ik een yeti besteld heb die omgebouwd moet worden naar grijskenteken.
Voor grijskenteken moet de laadlengte minimaal 125 cm zijn.
Ik heb gemeten van de achterruit tot waar het tussenschot moet komen en dat is vlak achter de voorstoelen lengte 135 a 140 cm.
Dus de lengte van 150 cm haal je niet of je moet het net tussen de voorstoelen kunnen plaatsen.

succes

Guy Bunde

Nieuw lid
Ik denk dat het moet lukken met die fiets zonder voorwiel.
Kijk eens op bijgaande tekening. uit de wielbasis kun je de lengte afleiden.
De tekening komt van de ADAC (Duitse ANWB) die samen met de brandweer en de autofabrikanten een systeem heeft ontwikkeld om " Rettungskarten" in auto's te krijgen waarmee de brandweer bij een beknelling sneller en doelgerichter kan werken. Zoek even verder tot de PDF van de Yeti. De Nederlandse ANWB vindt dit niet nodig.
http://www.skoda-auto.de/index.php?e=348-10-11

Ok, bedankt voor deze waardevolle info Fons10
Ik heb zo'n vermoeden dat ik het dan wel ga redden als ik de fiets schuin achterin plaats. Ik zal eerdaags eens meten bij de dealer.

Guy Bunde

Nieuw lid
Er is overigens ook een hulpstuk, een soort rail waarop je de fiets achterin kunt monteren. wel een vrij dure grap. als ik mij goed herinner heb ik die op de Belgische, Oostenrijkse of Duitse site van Skoda gezien. wordt ook geleverd voor Ocravia.

EdV

Nieuw lid
Bedenk wel dat dit niet lukt als je voor het reservewiel gaat.
Heb nu toch een fietsendrager :)

Melis

Lid
kofferbak

Ik zal je gelijk uit de droom helpen, mijn maat racefiets is 53 cm dus redelijk klein frame en ik moet het voorwiel eruit halen en dan ook het stuur draaien. Als je dat doet pas hij er net in. Dus de kofferbak is niet zo heel groot in dat opzicht.

Bovenaan Onderaan