Maximizer

ola!
ik ben al en jaar of 2 lid van het forum , maar had mezelf blijkbaar nog niet voorgesteld :thumbsdown:

Op de oprit hier staan 2 superb's (soms eens te blinken, maar vaak vuil:bloos:)

de prive wagen : superb 2 1.6tdi , deze is toch een bijna full option denk ik ,pano dakje, geventileerde zetels, skoda sound system,...

en de bedrijfswagen : superb 3 2.0 tdi/dsg , auto die toch maandelijks een 4-5000 km aflegt :cool:
het is een style , met de nodige opties zoals de digitale dash, acc, ...

bij deze, ook eens even vlug voorgesteld!

op de foto, beide zeer vuil :bloos: drukke dagen op het werk , en het is een redelijk werkje om die 2 te kuisen :shutup:

dcjf6flqhdpql.jpg

JeSko

Forumguru
Effe 2 Sups voor de deur zeg, dan heb je het gemaakt :D trouwens verkoelende zetels op een S2? Wist niet dat dat al een optie was destijds op de S2, werkt dat goed?

Effe 2 Sups voor de deur zeg, dan heb je het gemaakt :D trouwens verkoelende zetels op een S2? Wist niet dat dat al een optie was destijds op de S2, werkt dat goed?
ochja verkoeld zou ik het niet noemen, maar wel een luchtstroom :D ik vind het zeer aangenaam, in de zomer merkbaar minder zweetboel! ik vond het ook wat jammer dat ik die optie heb moeten laten vallen op de S3. enige nadeel is , dat de schakelaar aan de voorzijde van de zetel zit, dus bij het instappen , schakel je deze vaak in zonder het echt te willen.

enja droomwagenpark, ziet er bij mij niet iets anders uit :pardon:(maar dan zal ik even euromillions moeten winnen) Ik klaag zeker niet, al heb ik wel het gevoel dat de S2 veel steviger gemaakt is dan de S3.

JeSko

Forumguru
Wel aangenaam dus :D leuke optie dus om te hebben, ik zweet altijd mijn leren stoel onder in de zomer, best ranzig :D dan is zoiets als verkoelende zetels wel goed om erbij te hebben.

Je S2 veel steviger dan je S3? Hoe bedoel je dat? Heb al wel in een modernere O3 fl meegereden maar nog nooit in een Superb 3.

ochja , hoe met je dit uitleggen...
Als je bvb tegen de S3 leunt boven het achterwiel, voel je het paneel wat buigen, bij de S2 is dit zeker niet.
De S2 lederen zetels, nu 5-6 jaar oud en 125k KM, nog perfecte staat.
De S3 lederen zetels, nu jaar en 2 maand oud en 57-58k KM , zie je hier en daar al een kreukje...

ik zal het samenvatten als , als beide wagens 200k km zullen hebben , zal de s2 nog in nieuwere staat zijn, ook al is deze 5 jaar ouder (dit is mijn indruk he ! )
Maar de S3 is dan wel weer een pak moderner van uitzicht binnenin.
De dsg van de S3 zou ook wel een aanpassing kunnen gebruiken qua schakelpunten enzo , maar dit een een auto van het werk ,dus daar steek ik geen geld in :bloos:

Maar ik ben zeer tevreden van beide wagens ! de S3 bolt meer dan genoeg km's zonder te morren :D

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Ahzo, ja dat zijn wel verschillen in kwaliteit inderdaad, rond die wisselperiode van de S2 naar de S3 is ook bekend geraakt dat VW Skoda terug minder ging maken omdat Skoda net zo goed was, Skoda moest toen hun auto's minder goed maken. Althans dat is destijds de ronde gegaan maar zeker ben ik niet of het waar is.

Dat zeker de S3 oogt zowel langs buiten als binnen een stuk moderner. Neen dat zou ik met een bedrijfswagen ook nooit doen, geld in stoppen dan, gewoon zo laten :D

Bovenaan Onderaan