Maximum snelheid instellen?

Bartez

Lid
Weet er iemand of het mogelijk is de maximum snelheid in te stellen in een sueprB? Volgens mij kan het niet, maar het zou wel heel erg makkelijk zijn.

Wat ik bedoel is het volgende.

Stel je rijd op een 80 km weg en je stelt de maximum snelheid van de auto in op 80 km. Dan kun je dus gewoon NIET sneller rijden dan 80 km bij normaal gebruik van het gaspedaal. Indien nodig kun je een kick down geven en er als het ware doorheen breken. Zo voorkom je boetes etc.

Ik heb het ooit gehad in een renault laguna en vond dat ideaal en het viel me op dat de SuperB dit niet heeft al lijkt me dit een redelijk eenvoudige optie om te maken (als leek zeggende dan)???

Iemand enig idee of dit op een of andere manier mogelijk is?

Thanx!

Wallie

Lid
Volgens mij kan het niet, maare, een idee is ook om op dat soort wegen op de cruisecontrol te rijden.

Rolle

Senior Member
Heb je een maxidot? Dan kan je een maximumsnelheid instellen. Je kan dan wel sneller rijden maar de wagen geeft dan een waarschuwing op het display.

Een en ander kan ook met cruise control. CC instellen en met je voeten van de gas blijven. Maar dit is niet wat je bedoeld waarschijnlijk?;)

Gieliovd

Forumguru
Ze hebben juist Cruise Control uitgevonden om je voet van het gas te kunnen halen en niet sneller te gaan dan een X snelheid.

Ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal van zo'n limiter.... een nieuwe bedrijfswagen van ons heeft het ook (Kangoo).

Tenzij je dus achter iemand zit die contuni met de snelheid zit te jengelen. Dan is afstand een oplossing?

Buiten dat alles, gewoon je snelheid in de gaten houden. Gaat al sinds de T-Ford zo ;)

LenK

Forumguru
Buiten dat alles, gewoon je snelheid in de gaten houden. Gaat al sinds de T-Ford zo ;)
Dat is het probleem. Als je er een beetje motor in hebt liggen, die je dan ook nogeens amper hoort, dan zit je continue op je snelheidsmeter te kijken.

Bartez

Lid
Heb je een maxidot? Dan kan je een maximumsnelheid instellen. Je kan dan wel sneller rijden maar de wagen geeft dan een waarschuwing op het display.

Een en ander kan ook met cruise control. CC instellen en met je voeten van de gas blijven. Maar dit is niet wat je bedoeld waarschijnlijk?
inderdaad....da's niet wat ik bedoel

Ze hebben juist Cruise Control uitgevonden om je voet van het gas te kunnen halen en niet sneller te gaan dan een X snelheid.

Ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal van zo'n limiter.... een nieuwe bedrijfswagen van ons heeft het ook (Kangoo).

Tenzij je dus achter iemand zit die contuni met de snelheid zit te jengelen. Dan is afstand een oplossing?

Buiten dat alles, gewoon je snelheid in de gaten houden. Gaat al sinds de T-Ford zo

Dat is het probleem. Als je er een beetje motor in hebt liggen, die je dan ook nogeens amper hoort, dan zit je continue op je snelheidsmeter te kijken.

Volgens mij kan het niet, maare, een idee is ook om op dat soort wegen op de cruisecontrol te rijden.

Tja....maar als het verkeer niet erg wil doorrijden en de sneklheid schommelt tussen bijvoorbeeld 70 en 80 km/uur zit je met cruisecontrol telkens in de kofferbak van je voorligger....dan is cruisecontrol wat mij betreft dus geen optie....

Als je hebt ingesteld dat je niet harder kan (mits kick-down) dan kun je gewoon lekker met het verkeer meerijden zonder continu op je cruiscontrol te moeten drukken om de snelheid te regelen....toch? :cheer:

Vond het een heerlijke optie op de renault....al was dat zo ongeveer het enige dat werkte op die franse rotbak...:disc: (sorry....oude frustraties :crazy:)

LenK

Forumguru
Tja....maar als het verkeer niet erg wil doorrijden en de sneklheid schommelt tussen bijvoorbeeld 70 en 80 km/uur zit je met cruisecontrol telkens in de kofferbak van je voorligger....dan is cruisecontrol wat mij betreft dus geen optie....

Als je hebt ingesteld dat je niet harder kan (mits kick-down) dan kun je gewoon lekker met het verkeer meerijden zonder continu op je cruiscontrol te moeten drukken om de snelheid te regelen....toch? :cheer:
Daar hebben ze adaptieve CC voor uitgevonden. Steeds meer auto's hebben het (als optie) zeker in de Superb klasse.

Rallye

Forumguru
Ik rij nooit onbewust te hard. Ik zou me aan zo'n weerstand in mijn gaspedaal vreselijk ergeren. Maar goed als je het zelf aan moet zetten (dus niet elke keer zelf uitzetten) en het gratis is, waarom niet.

Krijg je niet ook nog een geluid te horen?

Als je links kijkt zie je op welke snelheid ik deze waarschuwing heb ingesteld.

Rolle

Senior Member
Je krijgt inderdaad nog een ping te horen (dezelfde als de gordelping) maar deze ping kan verdwijnen in het achtergrondgeluid.

Bovenaan Onderaan