Mazda naar skoda

Hallo allemaal,

Na 4 jaar rijden met een Mazda CX-5 was het tijd voor iets anders.
Ik heb gekozen voor een Skoda Superb 1.4 tsi style.
Na maanden wachten is hij vorige week geleverd, en de eerste 500 km zitten erop.

Wat een ruimte!
Buiten een paar ergernissen en vraagtekens ben ik absoluut tevreden over de superb.

Heb al enorm veel kunnen lezen op dit forum, en ben blij dat dit zo een actieve groep is.

Groetjes Maarten

Japanese Power

Donateur
Ha Maarten,

Van harte welkom bij de club. Van een CX-5 naar een SuperB. Da’s nogal een overstap. Veel plezier hier.

Johan

MaxN

Donateur
Welkom en veel rijplezier met de S3.
En een bijzondere overstap, de meeste mensen gaan juist naar een “hoge” auto en jij naar een “lage”.

CharlesTucker

Forumguru
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ik snap die overstap wel, eerlijk gezegd. Heb zelf nog nooit zelf in SUV gereden (we als als passagier), maar heb wel 4 jaar in een MPV gereden, ook hoog. Prima, maar ik blijf toch ook station-fan. Ik denk dat over x jaar de SUV's, net als de MPV's weer grotendeels gaan uitsterven, en dat je dus een soort trendsetter bent.

Horkje

Forumguru
Welkom @MaartenPeeters en gefeliciteerd met je S3!

Ik kom zelf uit de nieuwe Mazda 6 en het enige minpunt dat ik ervaar is dat de Skoda geen weergave van de snelheid in de navigatie toont.

Heb jij dat ook of heb je meer punten van aandacht?

Welkom @MaartenPeeters en gefeliciteerd met je S3!

Ik kom zelf uit de nieuwe Mazda 6 en het enige minpunt dat ik ervaar is dat de Skoda geen weergave van de snelheid in de navigatie toont.

Heb jij dat ook of heb je meer punten van aandacht?

Hey Horkje,

Wat ik nu vooral mis, is het feit dat hij elke keer de zetelverwarming uitzet.

Mazda had hun "idrive" knop wel goed gemaakt.
De overgang naar full touchscreen is voor mij nog wat lastig, maar ik ga ervan uit dat ik
dat wel gewoon zal worden.

Voor de rest is het in alle opzichten een verbetering.

Japanese Power

Donateur
Wat ik nu vooral mis, is het feit dat hij elke keer de zetelverwarming uitzet.
Wel grappig dat jij dat zo ervaart, ik ben juist blij dat hij niet standaard aan staat als ik weer instap.
Vrouwlief is een voorstander van warme billen en heeft de stoelverwarming momenteel altijd op standje 3 staan.
Bij mij gaat hij bij koude enkele minuten op standje 1 en dan uit.

Pendragon

Donateur
Welkom Maarten. Mijn schoonvader zou je voor gek verklaren.....die is al 30 jaar (of langer) Mazda fan, maar ik geef je groot gelijk. Mijn schoonouders hebben nu een CX3 en hiervoor een CX5, maar wat ik vooral mis in de Mazda's is ruimte. Ook in een CX5 vond ik dat vooral achterin erg tegenvallen. In de CX3 die ze nu hebben kun je maar amper achterin zitten, ik met 1.80m kan niet normaal zitten. De Superb is echt een prachtige auto en ga je veel plezier aan beleven. Natuurlijk heb je je dingetjes, want je komt van een ander merk en daar gaan dingen altijd net wat anders.

Heb je ook nog een paar foto's van je nieuwe aanwinst?

Veel rijplezier!

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan