MDF blijft hangen op telefoon

PieterLwf

Nieuw lid
Hi,

Ik heb het forum flink doorgespit op het probleem wat ik heb en niets gevonden, vandaar even een nieuw topic.

Ik heb gisteren mijn Octavia terug gekregen van de garage. Mechatronica vervangen :cry: volgens de garage (Bosch Car Service) hadden ze flink wat problemen om de mechatronica geprogrammeerd te krijgen maar uiteindelijk is het wel gelukt.

Auto rijd weer zoals het hoort, daar ben ik wel blij mee :jaja: maar...

Als ik mijn telefoon koppel dan blijft het MFD in het telefoon menu staan en kan ik niet terug naar het MFD overzicht met de terug-knop op mijn stuur (voorheen kon ik dat wel). Binnen het telefoon menu kan ik wel terug met deze terug-knop.

Daarnaast viel me vanmorgen op dat als ik achteruit rij ik de verkeerde auto te zien krijg op mijn Columbus, voorheen was het de achterkant van mijn combi maar nu lijkt het op de achterkant van een Golf ofzo. Misschien hebben deze twee dingen verband met elkaar??

Iemand enig idee wat hier mis is (welk vinkje er verkeerd staat in VAG-Com / VCDS)?

Alvast hartelijk dank!

Groet,
Pieter

ertromp

Forumguru
Dit lijkt op verkeerde software geflasht
Dus eerst de Bosch Car Service er mee aan het werk
Wellicht in er een te hoge software versie op hardware van een te oude versie gezet
Dat kan nl niet altijd

PieterLwf

Nieuw lid
Het is inderdaad verkeerde software. Maar... dat kan de Bosch Car Service niet oplossen :cry: Hij gaat daarom morgen naar de VW/Skoda dealer waar hij al eerder is geweest voor het inregelen en programmeren van de megatronica unit. Waarschijnlijk is het daar ook fout gegaan. Dit wordt overigens wel keurig door de Bosch Car Service garage geregeld (auto wordt morgen thuis opgehaald en weer afgeleverd) maar ja, je bent hem wel weer een dag kwijt en nu maar hopen dat het goed gaat.

andrehj

Forumguru
Ik begrijp er niets van. De Mechatronic is een onderdeel van je DSG-bak. Dus ik neem aan dat je een probleem met je DSG had. (Wat trouwens? En met welk type DSG?) Maar hoe krijg je het als garage dan voor elkaar om daarmee je Columbus codering om zeep te helpen? :banghead:

• Leuk
Waarderingen: CDK

PieterLwf

Nieuw lid
Even een update...

Het is een lang verhaal maar het is wel opgelost :thumbsup:Auto heeft uiteindelijk 1,5 dag bij een Skoda garage gestaan en die hebben het probleem opgelost.

Wat er precies is gebeurd, daar ben ik nog niet achter maar uit de verhalen van de monteurs kan ik het volgende opmaken:
1- Het begon met een flinke olie lekkage uit DSG-7, conclusie garage : mechatronica defect
2- Mechatronica unit besteld en gemonteerd, hierna naar Skoda garage voor programmeren en inleren maar dat lukte niet.
3- Uiteindelijk CAN gateway vervangen (op advies van Pon) maar nog steeds problemen met programmeren.
4- Nieuwe mechatronica unit gekregen (van Pon), deze gemonteerd en programmeren ging toen wel in één keer goed. M.a.w. de eerste geleverde mechatronica unit was defect en gateway had waarschijnlijk niet vervangen hoeven worden.
5- Auto schakelde weer als een zonnetje. Maar... hij dacht dat hij een VW was, blijkbaar is bij de Skoda garage de verkeerde software geprogrammeerd.
6- Na opnieuw 1,5 dag bij de Skoda garage is nu wel de juiste software geprogrammeerd en werkt alles weer naar behoren.

M.a.w. hoop gedoe en dit soort dingen kan de Bosch Car Service dus niet zelf fixen, hiervoor moet de auto naar een echte Skoda/VAG garage. Gelukkig is dit wel allemaal keurig geregeld door mijn Bosch Car Service maar je zit wel een tijdje (lees totaal een dikke 2 weken) zonder auto.

Maar goed, alles doet het weer en ik ben weer een tevreden Skoda rijder. Ik hoop dat dit zo blijft, de rekening moet nog komen namelijk :nailbiting:. Garage heeft al wel toegezegd dat de rekening voor de extra uren agv de eerste defecte mechatronica unit en de uren bij de Skoda voor het terug-programmeren niet voor mij zijn, op zich logisch maar fijn dat dit al is bevestigd.

Bovenaan Onderaan