MDI en stuurbediening

Baphi

Forumguru
Sinds drie weken heb ik een MDI retrofit kit aangesloten op de Columbus in mijn OII pre-FL. Alles werkt eigenlijk goed, hoewel ik wel het volume van de AUX-input heb aangepast vanwege slechte geluidskwaliteit.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de stuurwielbediening niet volledig functioneert. Zo kan ik prima het volume aanpassen op het stuur, maar negen van de tien kier kan ik niet een volgende track kiezen.
Als ik een verkeersbericht binnen krijg kan ik deze wel weigeren door op stuurwielknop "volgende track" te drukken.

Hebben meer mensen hier ervaring mee of ben ik een eenzaam gevalletje?

Ik moet er wel bij zeggen dat er al een Parrot carkit CK3100LCD ingebouwd zat en in die kabelboom is dus nu een MDI kabelset geplaatst (met quadlock).

hemi24

Forumguru
Pre-fl met Columbus heeft ander stuurwiel en bediening dan de facelift, wellicht licht daar het probleem..?
Als je de MDI stekker aan de Columbus kant van de quadlock hebt ingeplugd, mag dat volgens mij geen probleem zijn, tenzij er nog een CAN-bus module van Parrot tussen zit geschakeld voor de stuurwielbediening...

Baphi

Forumguru
Dat van die canbus module zou betekenen dat ik de carkit via de radio zou kunnen bedienen of niet? Als het weer wat aangenamer is buiten ga ik het nog eens kritisch bekijken allemaal. Op zich werkt het, alleen volgend - en vorig nummer knoppen op het stuur niet.
Gaat overigens over een PFL multifunctioneel stuur (zonder telefoon knoppen) met af-fabriek columbus in een pfl uitloopmodel (01-2009)...

Bovenaan Onderaan