MDI inbouwen

rocket

Senior Member
Goedendag forummers ik wil een mdi inbouwen in mijn greenline op de originele plek, maar dat stukje dashboard waar die hoort kan je dat los maken en een andere plaatsen en wat is het onderdeelnummer daar van.

Edwin

Stinger

Actief lid
Ik heb deze vraag ook eens bij Vagtechniek gelegd. Helaas is dat niet mogelijk omdat het een compleet andere type dashboard is. Toen eens wezen vragen aan een chef monteur bij een Skoda dealer. Die zei letterlijk: 1 keer en nooit meer MDI achter af inbouwen bij een Fabia Greenline. Het schijnt dat er geen uitsparing/ruimte gemaakt is. De MDI optie kost vanaf fabriek iets van €130,-. Ik snap niet waarom men daar gaat op besparen? Typisch "oans bin zunig".

Monteurtje

Forumguru
Ik heb het bij een Fabia nooit gedaan. Wel een Yeti en Superb. Maar als die kabel lang genoeg is die in het setje zit. Dan laat je die toch gewoon onder de radio of in het bovenste dashboardkastje uitkomen.
Dat moet vast lukken. Ziet er misschien iets minder mooi afgewerkt uit. Maar je hebt wel MDI .

Ridley

Forumguru
Ik snap niet waarom men daar gaat op besparen? Typisch "oans bin zunig".

Neem nou mijn pa: 'leuk die radio, maar hebben jullie ook een versie zonder radio?' Euhhh nee sorry meneer, die hebben we niet meer. Ik denk dat de Swing in mijn pa zijn Fabia 7 keer aan heeft gestaan in 5 jr (als mijn dochter in de auto zat) laat staan MDI.

En nu de grap: hij heeft het Tech pakket besteld bij zijn nieuwe F3

Vlaar032

Senior Member
Bij mijn nep-RNS500 heeft de inbouwer 2 kabeltjes naar het bovenste dashboardkastje gedaan. Een usb aansluiting/I-Pod aansluiting. Maar ja: 't kan ook spelen via Bluetooth of een mini geheugenkaartje. In de dagelijkse praktijk pak ik het meest de usb stick.
Er zit echter ook WiFi op. Als ik bij een WiFi in de buurt sta of de mobiel gebruik om de 4G verbinding te delen kan muziek/tv/radio meteen vanaf internet.
Daar zal het in de toekomst wel heen gaan.

Bovenaan Onderaan