MDI interface herkent niet altijd aangesloten Ipod

Michel

Forumguru
In mijn Superb heb ik een MDI interface waarop ik een Ipod heb aangesloten. Deze combinatie werkt prima, alleen is het scrollen naar een bepaalde artiest of album een langdurig verhaal, maar daar is mee te leven.

Waar ik me wel aan stoor is dat de MDI interface na het starten van de motor lang niet altijd de Ipod meer herkent ("MDI media niet aanwezig/beschikbaar"). Ik kan dit alleen maar oplossen door tijdelijk de Ipod af te koppelen en weer aan te koppelen. Ik dacht het opgelost te hebben door de Ipod een keer te resetten en dat leek na 2 stops wel te werken, maar daarna wordt de Ipod weer niet herkend. De MDI is overigens gekoppeld aan een Amundsen+

Is dit herkenbaar, en belangrijker: wat is de oplossing? Het is best wel storend, want onderweg koppel je onder het rijden niet even de Ipod af, omdat deze zich onder de armsteun bevindt en je tijdens die actie daardoor even niet je aandacht bij de weg kunt houden. Dat af- en aankoppelen onder het rijden doe ik dus ook niet :)

Heb zelf maar een Swing radio met MDI en een usb stick geen iPod dus hier kan ik niet in helpen.
Probeer eens met USB stick aan te sluiten of deze werkt? Of is er nog iemand met een iPod dan kan je zien of het aan het toestel ligt.

andrehj

Forumguru
Voor een USB-stick heeft ie een ander kabeltje nodig...
@Michel: Ik weet dat er op de Duitse VW-site een aantal maal een SW-update voor de MDI heeft gestaan die compatibiliteitsproblemen met bepaalde Apple apparatuur zou oplossen. Even Googlen gaat je wel helpen, maar als het je splinternieuwe 1.4 TSI betreft (die volgens je signature nog in bestelling is :crazy:), dan is de kans groot dat deze al de laatste SW-versie heeft.

Michel

Forumguru
@andrehj: mijn signature heb ik inmiddels aangepast, alleen heb ik nog geen geschikte foto's kunnen maken om mijn profielfoto aan te passen.

Ik vermoed dat dit misschien meer te maken heeft met de compatibiliteit tussen Ipod (van een al wat oudere generatie) en de MDI. Als ik de VW fora zo bekijk, lijkt het erop dat mijn MDI al is voorzien van de laatste software. Verder functioneert de Ipod prima, alleen het telkens opnieuw herkennen door de MDI lukt dus regelmatig niet. Volgende week moet mijn auto toch terug naar de dealer, omdat de verkeerde banden zijn gemonteerd, dus misschien dat ze hier ook nog een keer naar kunnen kijken.

TL@

Forumguru
Mijn O2 is al 1.5 jaar oud en die heeft dat ook geregeld (ik heb een Columbus), heel vervelend.
Meestal hangt de iPod dan ook nog eens vast en heeft die een reset nodig.

Michel

Forumguru
Bij bestelling van mijn auto heb ik zowel de Ipod kabel als de USB kabel voor de MDI besteld. Gisteravond toch ook maar een 32 Gb USB stick gekocht. In combinatie met een 32 Gb SD kaart in de Amundsen heb ik dan voorlopig voldoende ruimte voor muziek.

Bovenaan Onderaan