MDI Kabel Octavia

sevink

Nieuw lid
Beste mensen,
ik rijd met veel plezier mijn Octavia Combi, alleen begin me langzamerhand behoorlijk te irriteren aan de kwaliteit van de mediaspeler. Ik gebruik een MDI kabel waarmee ik mijn Ipod heb aangesloten. Nu valt mij het volgende op:

De ipod wordt automatisch op repeat gezet en bij shuffle pakt deze dus vaak hetzelfde nummer. Ook begint de Ipod automatisch te spelen bij aansluiten en speelt deze gewoon door ook al staat de radio aan. Hebben jullie hier ook ervaring mee en is de optie van repeat uit te zetten, dat doorspelen neem ik nog wel voor lief ;)?

Graag jullie reactie.
Sevink

andrehj

Forumguru
De oplossing is eigenlijk eenvoudig: Koop een grote USB-stick (64 GB of zo) of een externe HD en een iets ander kabeltje en hang dat zaakje aan je MDI. Dan werkt het allemaal heel aardig.

Darkside

Forumguru
Ik heb geen ervaring met een ipod aangesloten op de MDI.
Ik gebruik een externe HD van 320GB voor mijn MP3's en dat werkt perfect. Onthoudt zelfs waar je in een nummer bent als je hem loskoppelt om thuis nieuwe nummers toe te voegen. En ik herken geen van de problemen die jij omschrijft.
Welke me ook niet lijken te mogen gebeuren.

Misschien kan een FW update helpen. Om welke ipod en welke generatie gaat het? en hou oud is je auto?

sevink

Nieuw lid
Hallo Andrehj,

Dank voor je reactie en ik snap wat je bedoelt. Alleen ik maak veel gebruik van playlisten en dat kan alleen met een Ipod.

sevink

Nieuw lid
Hallo Darkside,

Mijn auto is 1 jaar oud en ik maak gebruik van een Ipod Classic 80GB. Deze is welliswaar een aantal jaar oud, maar wel de nieuwste softwareversie.

sevink

Nieuw lid
Hallo Hemi,

Ik heb me Ipod aangesloten met een MDI kabel in mijn dashboard kastje. ik heb als backup ook nog een AUX kabel liggen, alleen dan heb ik niet de mogelijkheid om de aansturing via mijn scherm/stuur te doen.

hemi24

Forumguru
En met een MDI kabel bedoel je de MDI>Ipod kabel ga ik gemakshalve van uit?

Wat bedoel je nu precies met het doorspelen bij radio aan?

sevink

Nieuw lid
Dat de Ipod blijft doorspelen wanneer ik schakel naar de radio. Normaal moet een mediaplayer dan op pause springen.

hemi24

Forumguru
ik heb eigenlijk twee verdachten:

1. de nieuwere firmware op je Ipod classic is niet helemaal geschikt voor je ipod-versie;
2. je hebt een verkeerde MDI>Ipod kabel... (er zijn namelijk verschillende versies...)

update van de MDI kan een probleem zijn, als je alleen een Ipod en een AUX kabel hebt voor de MDI...

Luke

Forumguru
Ik heb al sinds enkele jaren een Ipod video 30giga (5e generatie). Deze MP3 werkt behoorlijk goed op mijn Octavia combi van maart 2012. Ik heb de Swing radio, bediening aan het stuur en het MDI met uiteraard het correcte kabeltje (anders krijg je je Ipod niet aangesloten;)). Een update van de Swingradio is nog nooit nodig geweest maar ik zorg wel steeds dat ik de nieuwste versie van Itunes installeer en zo controleert het programma ook ineens of de Ipod zelf up to date is.
Bij mij werkt het ding goed, shuffle en repeat werken naar behoren. Let wel, indien op de Ipod al shuffle en repeat staan ingesteld kan dit misschien een staartje krijgen indien je op je autoradio dan ook nog eens zulke zaken aanvinkt. Ook bij overschakelen naar radio of cd zet de Ipod zichzelf in hold.
Indien je je Ipod gebruikt met de de aux-ingang verlies je niet alleen geluidskwaliteit (volume moet bijvoorbeeld véél hoger in sommige gevallen om een acceptabel geluid te verkrijgen) maar zoals gezegd kan je ook niet bladeren in folders en dergelijke via de autoradio.

sevink

Nieuw lid
Helemaal duidelijk, alleen mijn Ipod staat nooit op shuffle en/of repeat. Dit gebeurd automatisch wanneer ik deze aankoppel aan mijn MDI kabel. Dat is het hele probleem. Uiteraard nieuwste versie van Itunes.

Ik ga het eens testen met een andere Ipod en opzoek naar een andere type kabel. Als dat allemaal niet werkt, dan heb ik altijd mijn AUX kabel nog.

sevink

Nieuw lid
Ik heb getest met een andere Ipod en daar gebeurd precies hetzelfde. Shuffle en repeat staan uit, op het moment dat ik hem aankoppel wordt repeat geactiveerd.

Dit is trouwens een Ipod van 2012, dus die moet qua software goed zijn (volgens Itunes iig wel.)

sevink

Nieuw lid
Ik heb er even naar gekeken, alleen daarvoor heb ik een MDI - USB voor nodig. En ik heb alleen nu nog een MDI - Ipod kabel. dus even de juiste kabel scoren ergens.

Ik hoop dat dit een oplossing kan zijn. Ervaring mee?

Luke

Forumguru
Valt goed mee die 9€. Ik heb bij aankoop van mijn wagen 30€ moeten neerleggen voor dat MDI-Ipodkabeltje. :biggthumpdown:
Hopelijk kom je d'ruit. Succes

Chatslet

Forumguru
Daarom heb ik bij mijn auto alleen de MDI module aangeschaft en niet de kabels want die waren inderdaad ook de jackpot. En uiteindelijk is het gewoon een kabeltje dat iedere chinees op ebay perfect kan namaken :winkie:

Bovenaan Onderaan