MDI Kabel Octavia

sevink

Nieuw lid
Beste mensen,
ik rijd met veel plezier mijn Octavia Combi, alleen begin me langzamerhand behoorlijk te irriteren aan de kwaliteit van de mediaspeler. Ik gebruik een MDI kabel waarmee ik mijn Ipod heb aangesloten. Nu valt mij het volgende op:

De ipod wordt automatisch op repeat gezet en bij shuffle pakt deze dus vaak hetzelfde nummer. Ook begint de Ipod automatisch te spelen bij aansluiten en speelt deze gewoon door ook al staat de radio aan. Hebben jullie hier ook ervaring mee en is de optie van repeat uit te zetten, dat doorspelen neem ik nog wel voor lief ;)?

Graag jullie reactie.
Sevink

andrehj

Forumguru
De oplossing is eigenlijk eenvoudig: Koop een grote USB-stick (64 GB of zo) of een externe HD en een iets ander kabeltje en hang dat zaakje aan je MDI. Dan werkt het allemaal heel aardig.

Darkside

Forumguru
Ik heb geen ervaring met een ipod aangesloten op de MDI.
Ik gebruik een externe HD van 320GB voor mijn MP3's en dat werkt perfect. Onthoudt zelfs waar je in een nummer bent als je hem loskoppelt om thuis nieuwe nummers toe te voegen. En ik herken geen van de problemen die jij omschrijft.
Welke me ook niet lijken te mogen gebeuren.

Misschien kan een FW update helpen. Om welke ipod en welke generatie gaat het? en hou oud is je auto?

sevink

Nieuw lid
Hallo Andrehj,

Dank voor je reactie en ik snap wat je bedoelt. Alleen ik maak veel gebruik van playlisten en dat kan alleen met een Ipod.

sevink

Nieuw lid
Hallo Darkside,

Mijn auto is 1 jaar oud en ik maak gebruik van een Ipod Classic 80GB. Deze is welliswaar een aantal jaar oud, maar wel de nieuwste softwareversie.

sevink

Nieuw lid
Hallo Hemi,

Ik heb me Ipod aangesloten met een MDI kabel in mijn dashboard kastje. ik heb als backup ook nog een AUX kabel liggen, alleen dan heb ik niet de mogelijkheid om de aansturing via mijn scherm/stuur te doen.

hemi24

Forumguru
En met een MDI kabel bedoel je de MDI>Ipod kabel ga ik gemakshalve van uit?