MDI (mobile device interface) en usb

kan iemand mij vertellen of je ook usb sticks met mp3 muziek bestanden kan gebruiken met de mdi welke te leveren is op de nieuwe fabia combi 1.2 tdi greenline?

heb nu een autoradio met usb aansluiting en dat bevalt me heel goed en zou dat graag weer in mijn nieuwe fabia combi willen hebben.

Even een kort vraagje :
Collega van me wil een MDI-kabel aanschaffen. Hij zit te twijfelen tussen MDI-USB of MDI-miniUSB.
Volgens mij kan hij toch beter een MDI-USB aanschaffen voor 35 euro en dan voor een paar euro een verloopstukje van USB naar miniUSB. Of werkt dat niet (altijd) ?

OuweHippie

Senior Member
Wat is het nut van een mini-usb? De meeste apparaten hebben een standaard USB en als ze zelf een mini-usb bezitten is het redelijk normaal dat er een verloop naar USB bij zit om het ding bijv. op een PC aan te sluiten (mijn Cowon S9 heeft dit bijvoorbeeld en die speel ik dus op die manier af.)

Aansluitkabeltje voor USB kost trouwens € 19,95.

OuweHippie

Senior Member
Met wat verschillende mogelijkheden kwa kabel kun je veel kanten op. Desnoods wissel je even van kabel en hoppa, je iPod werkt er ook op.

Werkt dat 100%? Je iPod bedienen met de volgende kabel constructie: MDI -> USB female -> USB Male-> iPod aansluiting?
Zo heb ik aan 1 kabel genoeg om m'n iPod, een usb stick/2,5"HDD of ander apparaat aan te sluiten.
Levert de MDI aansluiting overigens voldoende spanning om een 2,5" HDD aan te sluiten?

Euhhhh, die aansluiting voor diverse Usb aparatuur levert een punt op voor de Skoda.
Ik moet namelijk nog een keuze maken tussen de peut en de skoda.
M'n voorkeur ligt tot nu toe wel bij de Superb. (het peugeotforum is ook nog eens waardeloos)

Wasmachineman

Forumguru
Goed te weten van de MDI, komt wel in mijn volgende wagen dan als het er nog niet standaard dan inzit! En van dat forum klopt wel!:winkie:

Die 150 euro zie ik ook niet terug in de lease, dus dat kan er ook nog wel bij. Bluetooth carkit erbij en ik heb niets meer te wensen.

Die heb ik nog niet gehad. De dealer heeft hem pas half januari en zou mij direct bellen als de 508 binnen was.
Toevallig krijgen ze precies binnen wat ik eventueel zou bestellen, dus da's wel mooi.

TL@

Forumguru
Ik heb een 407 met 163pk HDI en automaat. Die automaat is compleet waardeloos (vergeleken met de DSG), ligt constant te pendelen tussen versnellingen, veel te veel slip, kan niet meer dan 1 versnelling tegelijk terug schakelen en het ergste van allemaal, hij vreet al het koppel op waardoor de auto ondanks zijn 163pk toch traag aanvoelt (en is tot de snelheid hoger is dan 150km/u)

Heb ook een C200CDI getest met automaat (dat zou mijn volgende worden in Avantgarde trim zonder veel opties) maar die automaat is nauwelijks beter, ligt ook te pendelen en auto voelde ook traag aan.

Daarom terug een O2 (een Superb mocht niet van leaseverantwoordelijke, ni te snappen hé, een Mercedes C200 wel en een Superb niet) met DSG, absoluut de beste versnellingsbak ooit, met zowat alles erop wat verkrijgbaar is.

Hoi,

Ik heb een Octavia, met MDI.

Als ik mijn Ipod (touch) via de USB aansluit, dan werkt deze niet.
Ik heb ook gewoon een MDI-> Ipod, en deze werkt natuurlijk wel perfekt.

Ik heb inmiddels ook een verlengkabel besteld, zodat ik mijn Ipod binnen handbereik heb, en toch op de MDI.

Zodra deze binnen is post ik wel ff hoe dat werkt.

gr. Eric

Ah, goed dat je dat zegt van die iPod. Ik heb ook een Touch (3gen) en wil die gewoon in m'n dashboardkastje leggen.
Kan je hem eigenlijk bedienen met je stuurbediening of is dat de reden dat je een verlengkabel neemt? Trouwens wel waardeloos als dat niet kan, want als dat ding in je DBK ligt kan je er "never-nooit-niet" bij.

Hoi,

Ik kan (met mijn admundsen) de Ipod perfect bedienen met de radio, of stuurbediening.

De enige rede dat ik hem verleng, is dat ik mezelf erop betrap, mijn ipod steeds in het dbk te laten liggen.
Ik ga nu een originele houder (brodit) inbouwen, en hiervoor moet de kabel dus langer.

Dit was ook de rede dat ik dit al een keer met een USB-> Ipod kabel heb geprobeerd.

gr. Eric

Bovenaan Onderaan