MDI of luxe carkit?

Rallye

Forumguru
Een vriendin van mij is zich aan het oriënteren op een Fabia Greenline. Nu vraag ik mij (namens haar) af wat de beste oplossing is voor de telefoon/mp3-aansluiting. Ze is van plan een iPhone of iPod Touch aan te schaffen en daarmee evt. ook de navigeren.

Af-fabriek worden de volgende oplossingen voorgesteld:
- MDI (€140), eventueel met maxidot (€ 190) zodat je de mp3-info goed kunt zien;
- Bluetooth (€310 + verplicht € 190 maxidot en € 100 multifunctioneel stuurwiel, mogelijk nog een houder, prijs onbekend).

Kortom af-fabriek ben je voor € 740 (exclusief evt. houder) klaar. Voordelen van deze oplossing: alles is mooi weggewerkt, geen losse bedienpanelen etc.

De verkoper waarschuwde tegen de rsap-problemen van de Skoda-carkit. Volgens hem werkte de Skodacarkit slecht met niet-Nokia's. Ik dacht dat die problemen waren opgelost.

Gezien de prijs zat ik aan iets anders te denken. Geen MDI, maar de Parrot MKi 9200 of een MKi 9100 (goedkoper scherm) of MKi 9000 (zonder scherm).
De duurste versie van de drie kost € 160. Met inbouw schat ik in totaal zo'n € 350.

Een tussenoplossing (MDI met een goedkopere carkit) is ook mogelijk.

Nadeel van alle oplossingen is dat ze er vanuitgaan dat je de iPod in je dashboardkastje legt, waardoor je er niet mee kunt navigeren.

Dan blijven voor mij twee vragen over:
1) wat vinden jullie van de door mij bedachte oplossing voor de iPod, dus niet de fabrieksoplossing maar de Parrot (en, zo niet, hebben jullie een beter voorstel); en
2) is er een oplossing die rekening houdt met (mogelijke) wens om ook de te navigeren met de iPod?

Trucker

Actief lid
Dit is dezelfde keuze die ik bij het bestellen heb gemaakt,ik zou eerst voor
de parrot gaan maar heb dat later omgezet naar de fabrieks bleutooth.
Alles is mooi weggewerkt en via maxidot te zien, wel iets duurder maar
wel in 1 x klaar.

Rallye

Forumguru
Hoi Trucker, heb jij ook die houder moeten bestellen? Zo ja, mag ik dan (evt. via pm) weten hoeveel je ervoor betaald hebt?

Trucker

Actief lid
Ik heb geen houder besteld , vind ik ook niet nodig want
als je een andere telefoon neemt heb je iedere keer ook
een nieuwe houder nodig .
Dit is zou met de nokia carkit die ik nu heb ook.

Rallye

Forumguru
Nee, de Fiscon was ik niet vergeten. Maar door zijn hogere prijs (€349 voor de basis, nog zonder inbouw) en het gebrek aan iPod-mogelijkheden viel hij af. Voor mijzelf zou hij prima zijn, voor degene waar ik de vraag voor stel niet.

De Parrot heeft nou juist het voordeel van de voordelen van een carkit en een MDI, voor minder geld.

hemi24

Forumguru
Even weer terug naar het begin: F2 met rsap-BT?!?

Volgens mij moet Rallye eerst maar eens een fatsoenlijke verkoper te spreken zien te krijgen!!!

corsaar

Senior Member
Juist door een onhandige verkoper heb ik nu een parrot in mijn auto zitten
ik had liever een Bluethooth gehad. Maar een totaal verkeerd advies gekregen.

hemi24

Forumguru
Toch jammer, want je gaat toch altijd met het idee naar de dealer dat je daar de best mogelijke informatie krijgt aangeboden...

Rallye

Forumguru
Even weer terug naar het begin: F2 met rsap-BT?!?

Dat van die rsap-problemen heeft hij zo niet letterlijk gezegd (meer mijn invulling van zijn omschrijving). Heeft een Fabia-carkit geen rsap dan? Is de Fabia-carkit anders dan de Octavia?

hemi24

Forumguru
Fabia kent geen rSAP-BT carkit, uitsluitend de standaard versie en die werkt met een universeel BT-protocol;
rSAP-BT wordt bij moederbedrijf VW verkocht als zijnde BT-premium.

Bovenaan Onderaan