Mdi

nomad

Senior Member
Ah, duidelijk. Dashboardkastje dus.
Ik heb er voor weinig 1 op de kop weten te tikken en ik bouw hem ter plekke even in met de verkoper.

Inbouwen? Is toch gewoon een kwestie van erin-steken-en-klaar! ?
Alsof je een stekker in een contact steekt?

Maar .. wat is goedkoop en waar heb je die gehaald?

Ik zit er over te denken om een MDI-USB te nemen. Maar dan moet er wel een USB-stick op kunnen (dus USB-uiteinde moet vrouwtje zijn, dan kan de mannetjes USB-stick erin..)

nomad

Senior Member
Ik had helaas de laatste.

Je kan ook altijd even kijken op www.skodateile.cz

140 euro + verzenden.

Inbouwen? Is toch gewoon een kwestie van erin-steken-en-klaar! ?
Alsof je een stekker in een contact steekt?

Maar .. wat is goedkoop en waar heb je die gehaald?

Ik zit er over te denken om een MDI-USB te nemen. Maar dan moet er wel een USB-stick op kunnen (dus USB-uiteinde moet vrouwtje zijn, dan kan de mannetjes USB-stick erin..)

Ik zie op die site (hij blijft hoofdzakelijk Tjechisch, ook al kies je voor Engels..) dit produkt: Propojovací kabel MDI - USB
Kost 17,60 euro en heeft een vrouwtje USB stekker. Geschikt om er een usb-stick in te steken dus.

Thanx!

Ik ga 'm bestellen zodra ik de auto heb besteld.

nomad

Senior Member
Ik zie op die site (hij blijft hoofdzakelijk Tjechisch, ook al kies je voor Engels..) dit produkt: Propojovací kabel MDI - USB
Kost 17,60 euro en heeft een vrouwtje USB stekker. Geschikt om er een usb-stick in te steken dus.

Thanx!

Ik ga 'm bestellen zodra ik de auto heb besteld.

Kun je gerust doen. Ik bestel al jaren onderdelen bij hem en het is nog nooit misgegaan. Echt een aanrader. Hij spreekt overigens wel engels en duits, dus je kunt het beste even een mailtje in die talen sturen als je vragen hebt.

Volgens mij is dat wat anders. Lijkt me namelijk een kabel om tussen de autoradio en de auto-kabels (bij het inbouwen van de autoradio) aan te sluiten, zodat je (alsnog) een MDI-interface in je auto hebt.

Als ik het goed lees en zie, heb je dit nodig als je zelf een RNS-510 koopt en die installeert. Je hebt dan geen MDI in je dashboardkastje en dit is precies dat, het gedeelte wat in het dashboard kastje zit.

Als het goed is (als je een fabrieks-af Amundsen of Columbus hebt) heb je dit onderdeel dus niet nodig.

Vervolgens moet je nog een kabeltje hebben die je op deze interface aansluit en waar je je iPod, MP3 speler of USB-stick (of USB HD) op aan kunt sluiten. En dat is waar het (volgens mij) in dit topic over ging. Maar is wel een belangrijk verschil!

No probs. Verschillen zijn ook niet altijd even duidelijk. Vooral de omschrijvingen laten vaak behoorlijk te wensen over.

Maar het door jou aangehaalde artikel is wel (redelijk) goedkoop als je achteraf een Amundsen of Columbus (of ander MDI-compatibel apparaat) gaat inbouwen. Zelfs de binnenkant van het dashboard kastje kan je er bij geleverd krijgen!

fr83

Nieuw lid
Ik heb er ook een besteld in mijn nieuwe kar. Mijn dealer had wel gezegd dat je de nodige kabels achteraf dient bij te kopen.

Hmm, ben bang dat ik tochook iets meer dan alléén het MDI-USB kabeltje moet bestellen.
Als ik de nieuwe prijslijst nog eens goed bekijk, ben ik bang dat de MDI-aansluiting in het dashboardkastje per 1 juni 2009 gewoon niet aanwezig is. Op die prijslijst kan je nml voor 170 euro een MDI aansluiting (excl. kabel) los bestellen.
Ik had er niet zo op gelet, in eerdere prijslijsten (1 jan 2009 én 1 mei 2009) was dat niet apart te bestellen en zat het gewoon standaard in de wagen (dat het er standaard in zit is mijn eigen conclusie).

Auto is door de leasemij al besteld en ik heb geen zin om daar nu nog allemaal moeite voor te doen; ik bouw het later evt. zelf wel in.

Is er iemand die daar meer duidelijkheid over heeft? Die weet wat dat onderdeel op de prijslijst van 170,- precies inhoud? En of ik toch enkel een MDI-USB kabel hoef te kopen om een USB-stick aan te kunnen sluiten, óf dat ik idd die hele MDI-aansluiting nog moet inbouwen?

Hmpfr, dat gedoe met elke keer andere prijslijsten en vooral zaken dan weer wél, dan weer niet standaard in de auto hebben.. Bah.. :biggthumpdown:

Is er misschien iemand die een foto van de achterkant van de Amundsen heeft? Of een (digitale) installatie handleiding?

EdK

Forumguru
Ik voeg mijn vraag maar even op dit topic erbij.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een USB stopcontact inbouw.
Wat ik wil doen is een blind frontplaatje van een schakelaarplek benutten voor een USB aansluiting !
Zodat ik mijn USB stick met MP3 file's kan inpluggen op dashboard.
Moet dan nog wel een snoertje eraan maken met een stekker zodat deze in de usb plug van mijn JVC NX-7000 aangesloten kan worden !
Heb al aardig wat lopen google'n maar kan niets vinden helaas

wie kan me hier toevallig wel mee helpen, zodat ik wat kan bestellen !!

Michel

Forumguru
Hmm, ben bang dat ik tochook iets meer dan alléén het MDI-USB kabeltje moet bestellen.
Als ik de nieuwe prijslijst nog eens goed bekijk, ben ik bang dat de MDI-aansluiting in het dashboardkastje per 1 juni 2009 gewoon niet aanwezig is. Op die prijslijst kan je nml voor 170 euro een MDI aansluiting (excl. kabel) los bestellen.
Ik had er niet zo op gelet, in eerdere prijslijsten (1 jan 2009 én 1 mei 2009) was dat niet apart te bestellen en zat het gewoon standaard in de wagen (dat het er standaard in zit is mijn eigen conclusie).

Auto is door de leasemij al besteld en ik heb geen zin om daar nu nog allemaal moeite voor te doen; ik bouw het later evt. zelf wel in.

Is er iemand die daar meer duidelijkheid over heeft? Die weet wat dat onderdeel op de prijslijst van 170,- precies inhoud? En of ik toch enkel een MDI-USB kabel hoef te kopen om een USB-stick aan te kunnen sluiten, óf dat ik idd die hele MDI-aansluiting nog moet inbouwen?

Hmpfr, dat gedoe met elke keer andere prijslijsten en vooral zaken dan weer wél, dan weer niet standaard in de auto hebben.. Bah.. :biggthumpdown:

Standaard zit er geen MDI-aansluiting in. Je krijgt alleen de Mini-jack aansluiting in de middenarmsteun.

Voor die € 170,- krijg je volgens mij de kabel vanaf de gemonteerde radio naar het dashboardkastje. Daar bovenop dien je dan nog een losse kabel te kopen specifiek voor je toepassing. Ik kan me zo voorstellen dat je voor een Ipod een andere kabel nodig hebt dan een USB-stick. De prijzen van deze kabel(s) zijn mij niet bekend.

Ik heb overigens nog steeds bij S-Point de vraag uitstaan hoeveel het kost om deze aansluiting achteraf te laten monteren, want toen ik mijn Octavia bestelde was de MDI-interface niet eens leverbaar. Eigenlijk wil ik hem alsnog achteraf ingebouwd hebben. Twee tot drie maanden geleden kreeg ik het bericht (na het nogmaals stellen van mijn vraag) dat men nog aan het kijken was welke materialen nodig zijn en wat het zou kosten. Tot op heden heb ik nog steeds geen uitsluitsel gekregen van de dealer. Eerlijk gezegd ben ik er zelf ook niet meer achteraan gegaan.

Volgens mij heb je dan de O2-170 nodig voor de aansluiting Radio --> MDI en dan óf de O2-180 (MDI --> iPod) óf de O2-179 (MDI --> USB).
(nummers komen van http://www.skodateile.cz.
Kosten: 144,- (O2-170) + 27,60 (O2-180) of 17,60 (O2-179).

Je moet dan dit ergens in het dashboardkastje inbouwen:
IMG_2470.JPG

En daar zo'n kabeltje (deze is toevallig voor USB) op aansluiten:
IMG_2635.JPG

Lijkt me niet erg moeilijk, maar wel aardig wat werk. En toch ook duurder dan ik had gehoopt.

Maar .. dat is dus als er idd géén MDI-aansluiting in de auto aanwezig is.

Bakkertje

Forumguru
Ik voeg mijn vraag maar even op dit topic erbij.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een USB stopcontact inbouw.
Wat ik wil doen is een blind frontplaatje van een schakelaarplek benutten voor een USB aansluiting !
Zodat ik mijn USB stick met MP3 file's kan inpluggen op dashboard.
Moet dan nog wel een snoertje eraan maken met een stekker zodat deze in de usb plug van mijn JVC NX-7000 aangesloten kan worden !
Heb al aardig wat lopen google'n maar kan niets vinden helaas

wie kan me hier toevallig wel mee helpen, zodat ik wat kan bestellen !!

Wellicht zoiets ?

Ik had ook het idee om het achteraf in te laten bouwen (desnoods zelf te doen) totdat ik hoorde dat je via ipod \ usb alleen muziek kan afspelen en dus geen video files dus divx, vob, mpg, enz. enz. enz. niets is af te spelen behalve MP3's en WMA's.

Mijn interesse was dus heel snel afgekoeld.

Bovenaan Onderaan