Me and my Škoda Superb

Sinds medio mei 2020 ben ik in het bezit van een Škoda Superb uit december 2011.
160pk, DSG7-automaat en o.a. voorzien
van Xenon koplampen, Inparkeersysteem, Lichtmetalen velgen 18 inch, Stoelverwarming, Licht- en regen sensor, Centrale
deurvergrendeling, Elektrische raam en spiegelbediening, Elektrische achterklep, ESP, Verwarmbare ruitensproeiers,
Chroompakket, Cruise Control, Lederen bekleding, Trekhaak, Navigatie, etc (knip plak advertentie :-).).

Zeer tevreden over de luxe, komende van een (gechipte) Alfa Romeo 156 2.4 20v waar ik vele jaren met ontzettend veel plezier in gereden heb. Ik mis wel het actievere rijgedrag (215pk 480Nm) maar heb er veel voor teruggekregen.
Nu meer luxe en veel meer ruimte, zeer welkom met twee opgroeiende grote (pre)pubers.

Ik hoop er jaren plezier van te hebben.
be2f950673022b3c5358ed797a751ebb.jpg
 
Laatst bewerkt:
I know, maar heb daar niet zo'n vertrouwen in. Als je er naar gaat rijden gaat geheid eea stuk, en met de automaat durf ik dat niet aan.
Anders zit ik elke 30k met nieuwe koppelingsplaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Highway

Forumguru
Mijn 1.8tsi (160pk) is ook getuned. Wel een 6 handbak.

Zou niet meer zonder tuning willen rijden!!

Volgens mij moest je DSG ook getuned worden, anders kon die het nieuwe vermogen niet aan.

Qua slijtage, ja je banden slijter er zeker sneller door :laugh:maar de slijtage heeft veel te maken met je rechter voet...... Je spreekt het extra vermogen zeker niet altijd aan! Alleen soms, als er een golfje irritant naast je staat te doen bij het stoplicht.
 
Mijn 1.8tsi (160pk) is ook getuned. Wel een 6 handbak.

Zou niet meer zonder tuning willen rijden!!

Volgens mij moest je DSG ook getuned worden, anders kon die het nieuwe vermogen niet aan.

Qua slijtage, ja je banden slijter er zeker sneller door maar de slijtage heeft veel te maken met je rechter voet.............
Slijtage van banden vind ik niet spannend. Ik bedoel eerder de aandrijflijn. Die is bedacht op het vermogen en het koppel. Ga je daar in bijstellen dan kun je in potentie de grenzen bereiken.
Heb bij mijn vorige auto een nieuwe set aandrijfassen binnen 3000km weer moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan