Media scherm valt uit (en start soms weer op)

jb@buntdk

Nieuw lid
Inmiddels is het media scherm (het grote scherm midden in dashboard) al 3 x vervangen, de laatste keer inclusief alles wat erachter zit. Dus de volledige radio etc. Dit alles binnen 5 weken tijd. En je raadt het al, een dag na de laatste reparatie valt het scherm net zo vrolijk weet uit. Soms start het uit zichzelf weer op, maar net zo vaak ook niet. Auto van contact af en weer aan, en het scherm doet het ook weer.
De garage geeft aan het ook niet te weten, hij mag binnenkort weer dagje naar de werkplaats.
Iemand ervaring met ook zoiets dergelijks en wat zijn eventueel ideeën die ik kan meegeven aan de garage? Want iedere keer alles vervangen zonder dat het het probleem verdwijnt is ook zowat. Het betreft een leaseauto, dus we maken ons geen zorgen om de kosten, maar toch. Met een vakantie aanstaande wil je dat het (navigatie) scherm gewoon werkt.
Het betreft een Superb uit 2019.

EdK

Forumguru
Misschien moet je dealer eens kijken of er voor die media (navi) unit geen firmware updates zijn !
Dus niet updates kaartmateriaal !!!!

jb@buntdk

Nieuw lid
Hoi EDK, dank voor de tip! Ik ga dit bespreken, recent wilde ik ook een firmware update en toen zei de dealer dat ze da liever niet deden omdat een en ander werkte. Ik ga het bespreken.

EdK

Forumguru
@jb@buntdk als t met dealer niet gaat lukken dan moet je even contact opnemen met @Rainesh
Woont in Den Haag maar kan vele mediaunits wel van de nieuwste firmware voorzien.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | TJA | Smartlink | Firmware | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

jb@buntdk

Nieuw lid
Hoi, heb check gedaan, en heb versie 0475 (als ik het goed check dan) nu is de vraag of dat een oude of nieuwste versie is. Kan ik dat ergens ontdekken?

jb@buntdk

Nieuw lid
Bij het laatste bezoek aan de dealer bedacht men zelf om de firmware- en andere updates uit te voeren. Het heeft niet geholpen, in onze vakantie is het uitvallen 4 x voorgekomen en zelfs een keer een volledige freeze van ruim 20 minuten. De oplossing is elke keer weer auto van contact en dan gaat het weer. Alleen, dat wil je niet natuurlijk. Het vertrouwen in een verder smetteloze auto heeft een deuk opgelopen en ik ervaar weinig hulpvaardigheid en/of kennis van zaken bij de dealer. Misschien toch bovengenoemde https://www.skodaforum.nl/forum/leden/20521/ maar eens benaderen.

Rainesh

Forumguru
@jb@buntdk oef vervelend zeg! Welk versie heb je nu nou erop? Mocht je systeem weer vastlopen of uitvallen, hou dan even je volumeknop lang ingedrukt tot het weer uitzichzelf herstart.

Stuur me even een berichtje en dan kijk ik wat ik kan doen voor je.

mpadmo

Nieuw lid
Beste allen,
Sinds 2 jaar rijd ik een Superb Sportline iv uit 2020 en afgelopen week waren we met het gezin een aantal dagen weg. Tijdens de (enkele) reis van 4 uur is het scherm/de navigatie minimaal 10x uitgegaan en daarna weer automatisch opgestart...hiervoor kwam dit wel eens ern enkele keer voor maar nooit zo regelmatig...

Ik lees dat het probleem vaker voorkomt, heeft iemand intussen al een oplossing hiervoor kunnen ontdekken.
@jb@buntdk is het bij jou inmiddels opgelost?

Rainesh

Forumguru
Dat is mib3. Dat kan geupdate worden naar 306. Heeft wel een tussen firmware nodig maar hele systeem wordt stuk sneller.

Vraag bij de dealer om TPI 2060553-5 uit te voeren. Dit is voor de update naar 278. Vanaf daar kunnen we zelf naar 306 updaten :) krijg je echt een veel sneller systeem van met nieuwe looks etc.

Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk

mpadmo

Nieuw lid
Dankjewel voor je snelle antwoord. Ik zal de dealer komende week bellen voor een afspraak voor die TPI 2060553-5.
Betekent dat dat ik daarna gewoon in het scherm een aantal handelingen kan uitvoeren om bij die 306 uit te komen of hoe gaat dit precies, ik heb namelijk geen idee..:rolleyes:

Rainesh

Forumguru
Als je op 278 zit doen wij zelf de update naar 306 :)

Monique1587

Nieuw lid
Mijn Skoda kodiaq is twee weken terug helemaal ge-update met het zelfde probleem. Helaas valt hij soms nog uit. Dit is alleen met gebruik van smartlink en de iPhone die ik er aanhang

mpadmo

Nieuw lid
Als je op 278 zit doen wij zelf de update naar 306 :)

Ik zal eerst komende week de dealer bellen, hopelijk kan ik daar snel terecht.
Heb jij enig idee op welke kosten ik ongeveer moet rekenen voor deze updates?

Bovenaan Onderaan