Media systeem rammelt - Wanneer wordt dit opgelost?

rteirlinck

Nieuw lid
Ik rij nu een half jaar met de Enyaq. Maar het middenconsole is zacht gezegd een klein drama. En dat voor een auto uit 2022 van ca € 60.000,- !!

- Regelmatig is het volume bevroren en dus niet meer harder of zachter te zetten. Remedi: Auto uitzetten en weer aanzetten!? Lekker op de A16.
- Na een reset van het middenconsole gebeurt er soms helemaal niets meer. Remedi: Auto uitzetten en weer aanzetten!? Lekker op de A16.
- Met het draadloze opladen van mijn iPhone wordt deze erg warm. Al enkele keren zo warm dat de iPhone er mee stopt en dus de navigatie uitvalt. Remedi: toch maar weer een kabeltje. Daar heb ik de draadloze optie niet voor gekocht.
- Bewust kiezen tussen twee geconfigureerde iPhones werkt zelden goed. Remedi: geen idee
- Onlangs schakelde de Enyaq tijdens het rijden van mijn iPhone (met actieve navigatie en muziek) spontaan naar andere geconfigureerde telefoon en was ik mijn navigatie kwijt. Remedi: Meerdere keren auto uit en aangezet. Uiteindelijk kreeg ik mijn iPhone weer actief. Hiervoor moest ik van de rijksweg af om dat veilig te zoen. Al met al 10-15 minuten mee bezig geweest.

Dit is ver onder de maat voor een VAG auto. Wanneer wordt dit opgelost.
Ook de dealer is erg lakt hierin... "Ja, dat ligt niet bij ons maar bij de fabriek" en dan ook verder geen enkele actie nemen!!

Ik raad op dit moment mensen actief af om naar een Enyaq te gaan kijken. Laat ze eerste de zaakjes maar eens op een rij krijgen.

JeSko

Forumguru
Velen zullen je pijn hier voelen, je zegt namelijk niets nieuws of bijzonders, en dan ben je nog niet op de hoogte van die accu onder je die eigenlijk niets waard is, daar kan @Japanese Power je jammer genoeg meer over vertellen. De dealer zal en kan je niet helpen, VAG heeft enkele barslechte producten gebouwd ( softwarematig dan ) die voor hun niet snel genoeg uit de fabrieksgarantie kunnen lopen, tot dan houden zij gewoon de boot af en sta jij als klant met de rug tegen de muur.

Japanese Power

Donateur
Dealer kan niks en wil niks. PON hoort je niet of zwijgt je dood. Škoda zelf weet het ook niet. Het hele EV gebeuren is veel te snel uitgerold over veel te veel modellen. En daar plukt de consument de vruchten van. Genoeg ellende hier in diverse topics. Mails naar dealer of PON lossen niets op.

Ben bang dat je maar 2 opties hebt: alles accepteren of hem bij de dealer pal voor de deur van de hoofdingang zetten en weggaan. Wel even je 06-nummer achterlaten als ze je willen bellen met een echte oplossing. Succes!

hemi24

Forumguru
- Bewust kiezen tussen twee geconfigureerde iPhones werkt zelden goed. Remedi: geen idee
Ik rijd 90% van de tijd met twee gekoppelde iPhones rond en heb totaal geen problemen!

De werktelefoon heb ik via CarPlay (draadloos) gekoppeld en m’n privé telefoon maakt via bluetooth verbinding.

In het telefoonmenu kan ik desgewenst naar believen schakelen, ookal is dit totaal overbodig…

EdK

Forumguru
Tsja ik heb het al met mijn mediasysteem in de bedrijfswagen.
Gaat me telefoon maar niet over de carkit.
Blijkt dat me tablet weer eens als nummer 1 staat ingesteld...
ZO af en toe heb daar last van, en niet alleen want meerdere collega hebben het met de VW
Maar goed even enkele handelingen in het scherm en tis weer vanouds

Bovenaan Onderaan