Mediaplayer in de auto?

OII1.2tst

Nieuw lid
Voor de kids heb ik twee schermpjes en een DVD spelert voor lange ritten en vakantie.

Thuis gebruik ik voor filmpjes geen DVD's meer maar heb ik alle beeldmateriaal op een 2,5" harddisk staan.
Heeft iemand een goed idee hoe een mediaplayertje (voordelig) in de auto gebruikt kan worden? De schermpjes hebben wel een video-in aansluiting.

Jochem

floyd2

Forumguru
Volgens mij zijn er zat mediaplayers die via een adapter gevoed worden.
Mijn WDlive werkt bijvoorbeeld op 12volt dus dan ben je vlug klaar.
USBstick erin en je hebt voor uren kijkplezier.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een ac-ryan als mediaspeler in de woonkamer, die werkt op 12V en zou je dus ook in de auto moeten kunnen gebruiken.
Daar zit (bij mij) een 500 GB HDD in en die kun je dus helemaal volstoppen met films voor de jeugd en de ouders niet te vergeten..
De AC Ryan heeft een composiet video uitgang en 2x tulp voor de audio, die kun je weer in de schermpjes steken.

Sparkie

Forumguru
Gaat dat werken? Uit de mediaplayer komt een signaal dat geschikt is om door de televisie via de HDMI of antenne weergegeven te worden. Dat is toch anders dan wat normaal via tulp of composite video aan de mediaspeler wordt aangeleverd.

floyd2

Forumguru
Op sommige spelers zit een composite-uitgang,op sommige niet.(verwar overigens composite niet met component)
Dus kijk naar een geschikte die aan je eisen voldoet en je kinderen zijn er blij mee.(en de ouders dan ook)

Bakkertje

Forumguru
Je zult de rode, witte en gele tulp aansluitingen nodig hebben voor je schermpjes (composite en audio). Ter illustratie een AC ryan ziet er als hieronder uit:
2554_2_volledig.jpg

Die heeft dus zowel HDMI, Component als Composite Wel zo handig want buiten de auto kun je hem dan gewoon als mediaspeler thuis gebruiken op je Full HD TV (als je die hebt natuurlijk)

Bovenaan Onderaan