Meegespoten stootlijsten

Henny

Actief lid
Met zoeken (allerlei woorden ingegeven) kwam ik er niet, dus wellicht is er al ooit een thread hierover, maar kon 'm niet vinden. (buiten iets over de O1). Daarom nu deze:

Mijn O² heeft schade gehad (flink) en heeft nu na de schade RS stootlijsten aan de deuren, omdat ik die mooier van vorm vind. Ze zijn meteen meegespoten in kleur en het staat veel mooir vind ik. Alleen was er binnen 1 week al een eikel die langs één lijst was gegaan met uitparkeren (??) , hoewel ik hem bijna altijd in file-parkeer voor dit soort figuren.
Maar mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het in kleur spuiten van de rubbers in de bumpers? Het (grote) schadebedrijf waar mijn dealer altijd gebruik van maakt, vertelde me dat dát niet mogelijk was i.v.m. afbladderen. Ik (leek) zie niet zo heel veel verschil met de zijkanten, maar dat zou ander materiaal zijn. (op de Duitse site zie ik er zat trouwens)
Iemand ervaring met een goede spuiter? Liefst in Zuid-Holland.

(Oh ja dan ook liefst eentje die begrijpt dat je niet met smeerhanden in een licht interieur -in geen enkel vind ik - moet gaan klussen en dan de auto zo gewoon willen afleveren ..... :( )

L-X

Lid
Wat betreft 't spuiten geen idee, maar...
liefst eentje die begrijpt dat je niet met smeerhanden in een licht interieur -in geen enkel vind ik - moet gaan klussen en dan de auto zo gewoon willen afleveren ..... :(
Argh! Dat is toch inderdaad ongelooflijk... :shocked:

Succes!

LenK

Forumguru
De enige reden die kan bedenken is dat de bumperstrips zachter zijn dan de deurstrip en dan eerder in"veren" als je er aan komt.
Maar als de lak goed vast zit dan moet dat geen probleem zijn.

Hechting moet zowieso geen probleem zijn. Ik heb al genoeg dingen gezien waarvan ik mijn twijfels had of de verf zou houden. Een kwestie van goede voorbereiding.

Wbt ivory interieur en monteurs: ik hou ik steeds mijn hard vast. Als er tijdens een klus vuil op je bekleding komt is dat meestal ook nogeens hardnekkig vuil waarschijnlijk en krijg het er niet meer uit.
Standaard een hoes om de bekleding en niet alleen bij lichte interieurs. Als je je auto ophaalt dat wil immers ook niet dat je kleren vies door een besmeurde stoel. En vette handen aan mijn stuur baal ik ook van.

Gieliovd

Forumguru
Dat vette handen verhaal is al een topic over op het forum. Het is echt triest dat sommige bedrijven dit zo doen.

Men zegt hier ook terecht, de auto niet meenemen tot ze hem schoon hebben laten maken.

Dat ga je toch niet accepteren?

Bij een knappe garage hebben ze mooie plastic hoezen!

Henny

Actief lid
Nee ik heb het ook niet geaccepteerd hoor, maar het loopt nog steeds. En er is helaas veel meer dan "alleen" die smeervingers ..... En dan is het wel een bovag-focwa bedrijf.....
In Zuid-Frankrijk een keer een lekke band laten maken bij Norauto, soort uitlaten/bandencentrum met vanalles: Monteur neemt de sleutels aan, hoes over de stoel, papier op de bodem, 'vershoudfolie" geheel om het stuur en pook gewikkeld en dan gaan ze werken, echt geweldig, nog nooit gezien hier (helaas).

Maar dat meespuiten, daar heb ik twijfels over, omdat ik op de Duitse site meerdere auto's zie met meegespoten bumperrubbers. En bovendien zie ik zat Golfs en Polo's rijden waarbij het soms (af fabriek) is meegespoten. Zou dat dan ander materiaal zijn? Lijkt mij een beetje sterk. Maar zij doen het dus niet.
En ik weet b.v. hier VW125 heeft ze ook meegespoten, maar dat is in België gebeurd. Misschien betere spuiterij?
Hopelijk weet iemand een bedrijf bij mij in de buurt!

van inkel

Forumguru
Het meespuiten van de bumperrubbers moet geen probleem zijn. Met een goede kunststof primer en softface in de lak gemengt kun je deze gewoon spuiten. Beide produkten zijn van Glasurit (merk autolak). Ik heb zelf meer dan genoeg spoilers gespoten (waren vroeger ook van dit zachte materiaal).

LenK

Forumguru
En niet te vergeten: de Octavia uit China heeft gelakte stootstrips!

Skoda_Octavia_China_02.jpg

Skoda_Octavia_China_01.jpg

2061120.009.1M.jpg

Gieliovd

Forumguru
My god.. een Skoda in China!

DAT lijkt me nog eens mooi om tegen te komen :)

Die kleur ziet er trouwens wel gaar uit zo op de foto :)

TL@

Forumguru
Mijn Golf IV heeft ook gelakte strips, geen enkel probleem. Ze zijn wel gehard want de motorkap heeft meer steenslag schade dan de stootstrips (of de spiegels)

Tja 210km/u naar wintersport vakantie laat sporen na op de auto hé :biggthumpdown:

De RS heeft toch ook meegespoten stootlijsten?

TL@

Forumguru
Dat is wel duur.

Bij 1 van de dealers waar ik ben geweest vroegen ze 250€.

Henny

Actief lid
Mijn Golf IV heeft ook gelakte strips, geen enkel probleem.

De RS heeft toch ook meegespoten stootlijsten?

Ja dat schreef ik al, ik heb nu de RS strips aan de zijkanten, maar het gaat mij om de rubbers in de bumpers.

Bij Ab Mulder wordt wellicht ook het zwarte deel onderaan de achterbumper meegespoten?
Maar ik zoek in de buurt van Rotterdam a.u.b. !

Henny

Actief lid
Iemand dan in Utrecht , Noord-Holland of Noord-Brabant?
Er zullen toch wel meer mensen ervaring hebben hiermee dan 1??

Henny

Actief lid
Kijk dat zijn antwoorden! Bedankt Van Inkel, ik houd het in gedachten.
Maar is er misschien ook iemand die een adresje dichterbij Rotterdam weet?

De ellende met de autoschade-reparateur duurt voort. Nu in gebreke gesteld, ze kunnen er daar echt niks van, zien van alles over het hoofd en zetten onderdelen verwrongen in je auto en gaan met smeervingers een splinternieuwe hemelbekleding monteren. Een daarna ingeschakeld (professioneel) schoonmaakbedrijf (na 2 pogingen van henzelf) heeft het ook niet voor elkaar gekregen.
Om helemaal dol van te worden! Als je dit van te voren weet laat je je auto toch niet meer repareren!

Bovenaan Onderaan