Meesturende koplampen

Peerke1960

Actief lid
Ik neem aan dat ik op mn s2 meesturende koplampen heb. Ik heb xenonverlichting en ik meen me te kunnen herhinneren dat ik de koplampbundel zag bewegen in de bochten nog niet zo lang geleden. Nu mis ik dit. Ligt dit aan een instelling? Mijn verlichting staat op automatisch. Thxs.

Ps. Mijn koplampen bewegen wel bij het starten

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Of je meedraaiende koplampen (meesturen vind ik een vreemd woord voor koplampen) hebt kun je zien bij het starten van de auto. Dan gaan xenons die niet meedraaien alleen een keer omhoog en naar beneden. Meedraaiende xenons gaan ook een keer naar links en rechts.

Volgens mij kun je het meedraaien ook aan- uitzetten in de instellingen.

van inkel

Forumguru
Als je AFS hebt op je S2 dan draaien de lampen alleen mee indien de lichtschakelaar op "auto" staat.

Peerke1960

Actief lid
Bij het starten bewegen de lichten omhoog en omlaag en van links naar rechts. De stand van de lampen staat op auto. Verder zie ik in het instructieboekje dat je dim en groot licht in xenon uitvoering moet hebben. Mijn grootlicht is gewoon halogeen.

Spinal

Forumguru
Ik moest het ook even opzoeken, want het heeft niks met reizen te maken (tenzij je naar de UK, Australie, Japan of andere landen waar ze aan de verkeerde kant van de weg rijden gaat met de Skoda)

Canon-Eye

Forumguru
aan de verkeerde kant
"Andere" kant, zou ik eerder zeggen.
Links of rechts houden is technisch gesproken m.i. gelijkwaardig, goed of verkeerd is dan voor de betreffende landen wel bepaald, maar daarmee nog niet van toepassing als algemene (dis)kwalificatie..

Bakkertje

Forumguru
@Canon-Eye Het is wel degelijk de verkeerde kant van de weg op het moment dat je met een auto die gebouwd is om aan de rechterkant te rijden in de genoemde landen rijdt. Zeker als het voertuig voorzien is van AFS zoals die van de topic starter.

Bovenaan Onderaan