Meet & Greet

DenA

Lid
Nou het gaat nu echt gebeuren, Na 2 jaar geleden getwijfeld te hebben tussen een skoda octavia 3 en een Hyundai 130 wagon en destijds gekozen te hebben voor de i30, heb ik deze weer ingeruild voor nu wel een Skoda Octavia 3 1.5tsi Greentech Business Edition uit 2020. aflevering morgen!

Lees al even het forum en heb al veel tips en tricks mogen lezen. Alvast dank hiervoor.

De octavia is overigens wel uitgerust met de virtuele cockpit wat ik nog niet veel ben tegengekomen.

Groet Den

Smeeuwis

Donateur
Welkom, en gefeliciteerd met je aankoop. De virtual cockpit is een aanrader! Hoog gadget gehalte maar wel erg nuttig.

• Leuk
Waarderingen: DenA

Herperduin

Forumguru
Welkom Den. Zelf begin dit jaar een 03 combi van eind 2019 gekocht mét Virtual cockpit. Precies wat @Smeeuwis zegt hoog gadgetgehalte maar erg prettig en op een of andere manier voelt, voor mijn vrouw en ik, het ook als een luxere auto. Dit terwijl onze Octavia een 1.0 tsi Business is met verder geen extra’s. Tot nu toe nog iedere dag een heerlijke auto. Zowel om in te rijden als naar te kijken.
Veel plezier met jouw nieuwe Ride straks!

• Leuk

Smeeuwis

Donateur
Ik vond vooral de grote kaartweergave een aanwinst, bij navigeren op langere routes op minder bekend terrein. Enig nadeel vond ik dat Apple Carplay niet wordt weergegeven, dat kan in de nieuwere versies zoals in de O4 wel.

• Leuk

DenA

Lid
Welkom Den. Zelf begin dit jaar een 03 combi van eind 2019 gekocht mét Virtual cockpit. Precies wat @Smeeuwis zegt hoog gadgetgehalte maar erg prettig en op een of andere manier voelt, voor mijn vrouw en ik, het ook als een luxere auto. Dit terwijl onze Octavia een 1.0 tsi Business is met verder geen extra’s.

Nou deze is ex-lease en de vorige eigenaar heeft genoeg xjes gezet in de optielijst:kleine opsomming :
-leer
-elektrische stoelen met memory
-dode hoek herkenning
-adapt.cruise
-etc

Volgens mij mis ik alleen pano dak en elec kofferbak , maar ik kan me vergissen

Smeeuwis

Donateur
Dat is een lekker volle! Daarom koos ik destijds een O3 met heel veel opties in plaats van een basic Passat of A3...

• Leuk

DenA

Lid
De eerste foto's effe snel gedaan. De winterbanden (bijna nieuw qua profiel! gaan nog vervangen worden door 4-Seizoenen) winterbanden komen dan te koop voor de liefhebber! Maar t is nu al een genot om in te rijden! iemand overigens idee om de bochtverlichting te vervangen naar LED???

Bijlagen

• 2.2.jpg
    2.2.jpg
    140,6 KB · Weergaven: 15
  • 1.jpg
    1.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 17
  • 3.jpg
    3.jpg
    143,9 KB · Weergaven: 15
  • 4.jpg
    4.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 15
  • 5.jpg
    5.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 16

Smeeuwis

Donateur
Lampje van de mistlampen vervangen. Je kan er halogeen extra wit in stoppen, bijvoorbeeld van GP Thunder 5700K. Goedkope en nette oplossing, veel witter maar ook minder lichtopbrengst.

Er kan LED in maar let dan wel op dat die meldingen op de CANBUS gaan geven dat lampen kapot zijn. Dan moet je CANBUS proof kopen en die zijn duur.

Zie hier: https://www.skodaforum.nl/forum/i/mistlampen-van-octavia-iii-vervangen-voor-leds.23670/
Of deze https://www.skodaforum.nl/forum/i/welke-led-mistlampen-voor-mijn-octavia.47924/

• Leuk
Bovenaan Onderaan