Melding batterij vervangen afstandsbediening op display (is vervangen)

Hoi @ll,

Ik heb een Skoda Octavia 1.6 TDi uit 2014. Nu krijg ik zo nu en dan de melding van batterij vervangen van de afstandsbediening terwijl deze net is vervangen (al 2 keer). Heb keyless entree en deze werkt de ene keer wel en de andere keer weer niet. Als deze niet werkt krijg ik ook de melding terwijl als ik op +/- 50 meter afstand van de auto sta en ik op de knop druk van ontgrendelen deze perfect werkt. Het lijkt mij daarom ook niet dat het een batterij probleem is. Als ik bij de garage ben doet ie het natuurlijk altijd, net als je naar de tandarts gaat en je kiespijn is ineens over. Wie kent dit probleem en heeft een oplossing. Alvast bedankt.

Horkje

Forumguru
Misschien met contactspray oid daar waar de batterij erin zit even de contactjes schoon maken?

Kijk ook even of je de juiste batterij hebt, misschien is ook de nieuwe batterij niet helemaal top.

Meestal heb je meerdere sleutelzenders. Heb je al georobeerd om tijdelijk de andere te gebruiken?

Hoi Horkje,

Batterij is de juiste. Op de knoppen werkt hij perfect alleen keyless niet en dan weer wel. Probeer nu de 2de afstandsbediening. Laat het nog wel even weten. Bedankt alvast

leo442

Forumguru
Reserve sleutel niet te dicht in de buurt waar de batterij ook slecht van is?
Anders een keer opnieuw synchroniseren.

Hoi Leo442,

Denk niet dat batterij slecht is. De reserve sleutel doet tot op heden alles. Denk dat de andere sleutel defect is. Zal deze week nog gebruik maken van reserve sleutel. Als die goed blijft doen maar een nieuwe extra sleutel bestellen.

hemi24

Forumguru
Is alleen de batterij vervangen voldoende, of zit hier ook nog een bepaalde (her)inleerprocedure bij?

rouwehand

Senior Member
2 Keer de batterij bij de dealer laten vervangen, daarna werkt alles weer zoals het hoort. Zonder inleerprocedures

leo442

Forumguru
Afstandsbediening synchroniseren
Lees eerst de informatie in de inleiding en de veiligheidsaanwijzingen op pagina 254 en volg deze op.
Als de wagen bij het bedienen van de afstandsbediening niet wordt ontgrendeld, is het mogelijk dat de sleutel niet is gesynchroniseerd. Dat kan gebeuren als de toetsen van de sleutel met radiografische afstandsbediening meerdere malen buiten het werkingsgebied van het systeem zijn ingedrukt of als de batterij van de sleutel is vervangen. De sleutel als volgt synchroniseren. ›Een willekeurige toets op de afstandsbediening indrukken. ›Na het indrukken van de toets moet het portier binnen 1 minuut met behulp van de sleutel worden ontgrendeld.

leo442

Forumguru
Ik heb dit afgelopen week ook zo moeten doen omdat sleutel niet meer werkte na vervanging van de batterij.

Hoi Leo422,

dat is bij mij niet het geval. De deuren worden op afstand wel ontgrendeld maar de deuren gaan niet open via keyless entry. Dit gebeurd soms wel en soms niet, dat is juist het rare. Heb het idee dat het ook niet aan de sleutel ligt aangezien mijn reserve sleutel dit ook doet. Denk dat er een fout in de computer staat en deze even gereset moet worden. Zal binnenkort even naar mijn garage gaan om te kijken.

Rofffel

Forumguru
Hebben zowel de bestuurdersdeur als de bijrijdersdeur dit probleem?
Mogelijk is er iets niet helemaal in orde met de detectie in de deurklinken?

Hoi Roffel,

Alle deuren en kofferbak hebben dit probleem.

Heb even op internet zitten te kijken en zag dat bij andere merken dit ook wel eens voorkomt. Zij hebben het dan over de control unit kessy keyless entry (stuurdoos). Iemand ervaring hiermee?

Zo ff een update. Heb uiteindelijk zelf een batterij gekocht en deze terwijl ik in de auto zat vervangen. Batterij zit er nu al ruim 1 week in en nog geen melding gehad. Het kan zijn dat de batterijen van de garage niet goed waren of je moet ze vervangen terwijl je in de auto zit zodat hij direct kan synchroniseren. Als er verandering in komt laat ik het weer weten maar tot zover een blije skoda rijder :-)

Bovenaan Onderaan