Melding in instrumentenpaneel met geluid

Rataplan

Forumguru
Vandaag onze tweede rit, m'n vrouw reed. Ineens een melding in het instrumentenpaneel met geluid.

Het zag eruit als voorkant van auto met strepen ervoor, alsof auto iets aan voorkant detecteerde met een luide piepsignaal.

Auto heeft géén parkeersensoren aan voorkant. Wat kan dit geweest zijn?

M'n vrouw schrok nog meer van de melding dan van de situatie. :D

Voordat jullie RTFM roepen. Heb ik al gedaan, niet te vinden.

Cordoba

Forumguru
Zoals Spierings al aangeeft, eerst even duidelijkheid via boekje of andere manier om te achterhalen welk lampje het was. De omschrijving zoals ie nu staat, zonder kleur van het lampje en zonder nadere omschrijving van de omstandigheden waaronder het gebeurde, lijkt het meer op het spelletje 'Hints'.

Jewepe

Forumguru
Voor zover ik uit de summiere beschrijving begrijp zou het ook 't controlelampje van de ESP kunnen zijn. Zou daarom ook iets met ABS kunnen zijn aangezien die systemen gekoppeld zijn volgens mij. Even naar de garage en uit laten lezen.

DeNnZ

Forumguru
4cZzS6z77U7xZXW2F-XPCyS2CI-AjOoRRatBw12Na80.jpg

Dit dus... In onze Kodiaq heeft hij al een aantal keer (onterecht) geklonken en ingegrepen....

CDK

Forumguru
Onze Fabia doet dat ook, je denkt vaak onterecht, maar in werkelijkheid rij je te hard op een obstakel af. De auto "anticipeert" iets anders als de mens ;)

SuperBeeb

Forumguru
Stond in google onder what is front assist. En als google t zegt, is t waar :D
Maar je hebt gelijk, zie ik idd als ik acc aanzet. Wilde TS helpen met een plaatje.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan