Melding mobiele telefoon niet vergeten

Marchel1

Actief lid
Weet iemand hoe je het volume van de melding "vergeet de mobiele telefoon in het oplaadvak niet mee te nemen" harder kan zetten?
Als ik de auto uit zet en de de deur aan bestuurderskant open met de telefoon nog in het oplaadvak hoor ik als iedereen stil is een zacht stemmetje met de waarschuwing. Kan dit harder gezet worden? Het wordt nu vaker niet dan wel gehoord.

Rallye

Forumguru
Navigatiemeldingen van het systeem zijn apart van het hoofdvolume te regelen. Staat je navigatievolume misschien (ook) zacht?

Marchel1

Actief lid
Nee, staat los van navigatie. De Skoda navigatie dame staat wat aan de luide kant (moet nog de moeite nemen om haar nog zachter te zetten) en Waze en Google Maps op Android Auto klinken prima en kan ik ook tijdens meldingen harder/zachter zetten met de volumeknop.

Is het bij anderen ook zacht of wel harder. Als het bij anderen harder is moet er een manier zijn.

Arjan1985

Forumguru
Wat je kan doen is zodra je die melding hoort meteen je volume instellen zoals je wilt. Dan onthoud de auto dat.
Zo deed ik dat ook met navi meldingen. Zodra je het hoort harder of zachter zetten. Hoef je niet naar het menu toe te gaan. Hij stelt dan het volume in wat er op dat moment wordt afgespeeld. (Dus niet je radio volume )

hemi24

Forumguru
De melding komt na het afzetten van het contact, dus of het wijzigen van het volume dan nog gaat werken…? :pieker:

Marchel1

Actief lid
In mijn herinnering niet, maar ga het proberen.
Wat ik niet hoop is dat het gekoppeld is aan het volume van de meldingstonen. Ik heb de parkeerpiepjes voor en achter zachter gezet om gehoorschade te voorkomen, wellicht dat daardoor deze melding vrijwel onhoorbaar geworden is.

Ik hoor graag van anderen of zij de melding wel luid en duidelijk kunnen horen of dat het bij iedereen erg zacht is (dan zoek ik namelijk niet verder)

FNaRK_02

Actief lid
Wat ik niet hoop is dat het gekoppeld is aan het volume van de meldingstonen. Ik heb de parkeerpiepjes voor en achter zachter gezet om gehoorschade te voorkomen, wellicht dat daardoor deze melding vrijwel onhoorbaar geworden is.
dat is toch heel eenvoudig zelf te testen ?

Bovenaan Onderaan