Melding STORING op de Streamradio !

Vorige week ben ik even langs mijn dealer gegaan om de anti-carjacking functie in te laten stellen.

Tevens had ik, tijdens een korte vakantie in Engeland, een probleem met de Streamradio ontdekt. Ik wilde daar de AS-functie (AutoStore) gebruiken om de 6 sterkste zenders in die omgeving op te slaan. Daarvoor drukte ik op de AS-toets en meteen verscheen de tekst "<font color="red">STORING</font>" in grote hoofdletters midden op het scherm en de radio viel stil. Er gebeurde dus niets. Na ongeveer een minuut drukte ik maar weer op de FM-toets en kreeg weer geluid. Daarna nog een keer geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Zelfs terug in Nederland werkte het nog steeds niet: telkens de melding STORING en geen geluid. Ik balen natuurlijk: een nieuwe auto en nu al een storing aan de radio! /forum/images/graemlins/mad.gif

Dus bij de dealer uitgelegd aan de monteur wat het probleem was. Na een tijdje kwam een van de verkopers lachend naar me toe en zei:
"Mijnheer, die tekst STORING op het scherm is het Engelse woord voor OPSLAAN ! U moet even geduld hebben want dat zoeken en opslaan duurt een tijdje...." /forum/images/graemlins/grin.gif

Met een enigszins beschaamd hoofd nam ik mijn sleutel weer in ontvangst en verliet ik maar gauw het pand om de anti-carjacking functie uit te proberen... /forum/images/graemlins/blush.gif

deusjevo

Forumguru
/forum/images/graemlins/2133.gif
Mooi verhaal!

/forum/images/graemlins/ot.gif Pas je profiel even aan, je rijd nog steeds in een C5

Hij is wel goed, maar ik heb hetzelfde gehad. Ik drukte per ongeluk op de A/S toets i.p.v. de A/F. Als je dan STORING leest en al je zenders zijn foetsie, denk je niet aan opslaan, maar dat er iets goed fout is. Hartelijk dank voor deze post

Ik had gisteren ook precies dit 'probleem' ontdekt in mijn nieuwe stream radio, maar goed, ik had me er al bij neergelegd omdat ik dacht 'die AS functie ga ik toch nooit gebruiken'. Dank voor dit bericht met de oplossing!!! Wat een geweldige grap, we hebben er hard om kunnen lachen!!! /forum/images/graemlins/1761.gif

Dutch

Actief lid
Toch is die AS functie erg handig. Ik heb er tijdens mijn rit naar Zwitserland veel gebruik van gemaakt. Eens in de zoveel tijd druk je op AS, en de sterkste zenders worden opgeslagen. Zo heb je bijv. altijd verkeersinformatie bij de hand. Het geniale is natuurlijk dat deze zenders in een apart geheugen bewaard worden, zodat de 'Nederlandse' zenders gewoon blijven staan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Toch is die AS functie erg handig. Ik heb er tijdens mijn rit naar Zwitserland veel gebruik van gemaakt. Eens in de zoveel tijd druk je op AS, en de sterkste zenders worden opgeslagen. Zo heb je bijv. altijd verkeersinformatie bij de hand. Het geniale is natuurlijk dat deze zenders in een apart geheugen bewaard worden, zodat de 'Nederlandse' zenders gewoon blijven staan.

[/ QUOTE ]

Inderdaad geweldig dat niet alles wordt overschreven!

ougie

Forumguru
/forum/images/graemlins/uitlachen.gifMooi verhaal, bedankt vandaag of morgen had ik dit meegemaakt en had ik met een rood hoofdje /forum/images/graemlins/blush.gif bij de dealer gestaan. Weer e.e.a. geleerd over de stream, wist ik allemaal niet. Nogmaals Dank. /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Het is inderdaad een handige functie. Hij zat ook op mijn C5, maar die gaf Nederlandse teksten weer, dus iets van "Zoeken..." of zo. I
k gebruik die functie best vaak; niet alleen op vakantie in het buitenland, maar ook in Nederland of België als ik in andere omgevingen ben.

PS. profiel heb ik aangepast.

Bovenaan Onderaan