Meldingen navigatie na update niet meer zoals het was

AdB

Senior Member
Een maandje geleden een update laten uitvoeren bij mijn VAG-dealer. De meldingen worden door de navigatiedame nog wel in correct Nederlands uitgesproken, maar de wegnummers (A-wegen, E-wegen, N-wegen) ineens in het Engels (bv de A-sixty-seven). Bovendien wordt er wel heel vreemd en nauwelijks te verstaan gemurmeld bij het uitspreken van de plaatsnamen. Voorheen had ik dat niet. Zojuist langs de dealer gereden. Een andere SD-kaart er in gedaan (ook de meest recente versie), maar ik blijf hetzelfde probleem houden. De monteur snapte er ook weinig van en zou nog navragen hoe dat kan. Het betreft de navigatie van mijn VW Tiguan. Wie o wie heeft enig idee hoe dit kan?

Rallye

Forumguru
Vreemd. Discover Media of Discover Pro? Als eens het systeem teruggezet naar fabrieksinstellingen?

AdB

Senior Member
Discover Media (generatie 2) staat er op mijn instructieboekje. Het rare is dus dat - zo is nu gebleken - het probleem (na de update) zich zowel bij de ene als bij de andere SD-kaart voordoet. Aan het SD-kaartje kan het dus niet liggen. Je zou dus kunnen concluderen dat het daar dus niet aan ligt en dus in het apparaat zelf iets niet functioneert zoals het zou moeten. Of de VW-dealer heeft alleen maar 'foute' SD-kaartjes (maar als dat het geval zou zijn zou ik niet de enige klant zijn met dit probleem). Ik heb al alle menu-opties nagelopen en het instructiebokje uitgeplozen maar daar word ik niet veel wijzer van..

Spector

Forumguru
Misschien eens proberen de update opnieuw te downloaden en uitpakken naar de SD kaart. Misschien dat er ergens een corrupt filetje tussen staat? (misschien nog van een vorige versie)

hemi24

Forumguru
In dit geval waarschijnlijk de dealer die een corrupte versie aan het verspreiden is..!

Gewoon zelf even op de site downloaden.

Rainesh

Forumguru
Verkeerde versie erop. Downloaden vanaf VW website en het staat goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bovenaan Onderaan