Mening experts gevraagd over velgen

Havana

Forumguru
Ik ben in de markt voor een setje 17" velgen. Nu stuitte ik op deze MP advertentie, waarover ik graag de mening van de experts wil.

http://link.marktplaats.nl/837714976

De verkoper wil 400e hebben met nieuwe banden. Weet nog niet welk merk dat is (nog geen antwoord) maar dat zal wel een B-merk zijn.

CDK

Forumguru
Op zich een nette velg, maar zijn ze alle 4 zo netjes?
Een beetje band kost al snel 75,- x 4 = 300,- dan kosten de velgen je 25,- stuk.

- Check welk merk banden je krijgt

-Check wat die banden online gemiddeld kosten.

-Check je ET waarde van je auto als die niet meer dan 5mm positief op negatief afwijkt passen ze er zonder problemen onder.

andrehj

Forumguru
Ik zou alleen de velgen kopen, en dan zelf ergens A-merk banden kopen. Maar eigenlijk zou ik de hele velgen niet willen, want op de bovenste is rechtsonder al stoeprandschade te zien, en de verkoper zal vast niet de slechtste velg bovenaan hebben gelegd....
Vanaf zo'n 80 euro kun je al nieuwe velgen krijgen, alleen staat er dan misschien geen Skoda logo op, maar dat maakt in kwaliteit echt niets uit hoor.

ertromp

Forumguru
Als je voor originele wielen gaat is die tip van @Neptukker perfect!
Originele wielen zijn tenminste ook goed winterbestendig. Niet alle alu velgen en zeker die goedkopere zijn winterbestendig

andrehj

Forumguru
Niet alle alu velgen en zeker die goedkopere zijn winterbestendig
Mijn Rials Milano kostten rond de 75 a 80 euro (en vallen daarom vast wel onder jouw definitie van "goedkopere"), maar zijn zeker wel winterbestendig. Ze zijn netjes gelakt, en na drie winters nog als nieuw.

Conclusie is dat als je een beetje zoekt dat je dan best wel goede en betaalbare winterbestendige velgen kan vinden.

ertromp

Forumguru
Mijn Rials Milano kostten rond de 75 a 80 euro (en vallen daarom vast wel onder jouw definitie van "goedkopere"), maar zijn zeker wel winterbestendig. Ze zijn netjes gelakt, en na drie winters nog als nieuw.

Conclusie is dat als je een beetje zoekt dat je dan best wel goede en betaalbare winterbestendige velgen kan vinden.
Mooi dat het voor jou goed uitpakt zo'n goedkopere velg waar ze gezien prijsstelling zeker in de door mij gehanteerde definitie vallen.
De originele velgen van Skoda maar zeker de velgen binnen de VAG groep zijn gegarandeerd winterhard en overleven zeker al het strooizout en ellende in wintersportgebieden.

s-line

Forumguru
Mooi dat het voor jou goed uitpakt zo'n goedkopere velg waar ze gezien prijsstelling zeker in de door mij gehanteerde definitie vallen.
De originele velgen van Skoda maar zeker de velgen binnen de VAG groep zijn gegarandeerd winterhard en overleven zeker al het strooizout en ellende in wintersportgebieden.
Sorry maar dat klopt niet hoor orginele VAG velgen oxideren net zo snel en misschien nog wel sneller.
@Corné de Kluijver heeft er ook last van gehad met zijn"orginele" velgen!:pieker:

CDK

Forumguru
@s-line, klopt ten dele. Als je een beetje verstand hebt doe je bij wisselen van de naafkapjes deze er van binnenuit uit drukken, tenminste als je ze heel wilt laten, anders prik je er in het midden een gat in en trek je ze er met je schroevendraaier zo uit, maar bij mij had de 'monteur' aka ### met een schroevendraaier langs de rand zitten wrikken om ze er uit te peuteren...... :fool:

s-line

Forumguru
Dom, maar hoe dan,ook "originele"velgen oxideren wel zeker en misschien nog wel sneller als "aftermarkt"velgen!

ertromp

Forumguru
Dom, maar hoe dan,ook "originele"velgen oxideren wel zeker en misschien nog wel sneller als "aftermarkt"velgen!
Gelukkig nog nooit mee gemaakt op de Skoda's tot nu toe en bij bekenden met VAG producten. Ik zeg zeker niet dat after market velgen slecht zijn maar doe mij dan maar liever een BBS velg dan eentje van Rial. Er zijn grote verschillen in after market velgen.

Havana

Forumguru
Winterbestendig is voor mij niet relevant aangezien ik mijn huidige 16" dan zou degraderen tot wintervelgen...

s-line

Forumguru
Mijn collega heeft laatst nog een set BBS velgen gekocht, waar je eigenlijk geen euro voor gaf, jammer genoeg geen foto gemaakt! Maar net als met alles,als je het goed onderhoud is alles wel mooi te houden.
Ik zelf rij altijd op replica's en echt nog nooit last gehad van oxidatie of andere lak problemen.

Bovenaan Onderaan