Mening gevraagd: Welk type velg past beter?

Goedemiddag,

Mijn nieuwe Octavia Combi staat in bestelling, en zal hoogstwaarschijnlijk nog in november afgeleverd gaan worden. Nu wil ik er 17" velgen onder laten zetten, maar ik weet neit welke het mooist staat. Graag jullie mening! Of de 17" Oxxo Vapor (velgen onder de zwarte BMW op de foto), of de 17" Rial Bavaro (velgen onder de zwarte Octavia op de foto). De auto die in bestelling staat is zwart met chromen raamomlijsting en chromen dakrails.

Ik hoor het graag!

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    218,8 KB · Weergaven: 230
  • 2.png
    2.png
    74,3 KB · Weergaven: 216

Altos

Banned
Gekozen uit deze 2 opties: die onder de octavia...gekozen uit meer dan deze 2: een andere. Ben hier zelf niet zo kapot van. Hoop dat je kan kiezen!

lugolux78

Forumguru
Kijk even naar mijn Auto OXXO Vapor 19"
Heel mooie velgen maar boterzacht.

Het zijn eigenlijk zwarte velgen, met een dun laagje zilverkleur waardoor je het schitterende chroom effect krijgt.
Heb weel een beetje spijt van mijn...
Ik laat ze in de winter poedercoaten zodat je niet ieder steentje of wat dan ook erop ziet...

Ik zag deze staan:

attachment.php

Is dat niks?
Erg mooie velgen en eerlijk is eerlijk. Deze had ik er liever onder gehad.
Maar ja achteraf altijd slimmer...

Ja ik heb die gezien, die zijn inderdaad super! Ik gebruik hem alleen ook zakelijk, en vind die net iets te sportief. Zit al tijden te stoeien met die configurator, maar heb nog geen definitieve keuze kunnen maken....

lugolux78

Forumguru
Oh ik zie dat op de site allen 18 of 19 inch staat
Mocht je ze leuk vinden bij dealer navragen of 17 inch ook kan.

lugolux78

Forumguru
Ah ok.
Ja de Vapor is ook erg sportief omdat deze redelijk open is.
Wellicht dan bij de Skoda velgen blijven Golus bijvoorbeeld? Wel 18 inch
Of de VW Turbine Velgen:

$(KGrHqRHJDQFCiMYWyvgBQ)fhfWZU!~~60_35.JPG

Grote fan van. Sportief maar toch erg chique.
Zal @Pendragon beamen :)

Renzo4000

Forumguru
Heb je ook gekeken voor de crystal velgen? Dit is een aanbieding en staat imho een stuk chiquer dan die andere velgen (hebben een klein beetje een "sjonnie" uiterlijk/imago naar mijn smaak)

upload_2014-9-16_15-22-5.png

Ja daar heb ik zeker over nagedacht! Maar ik vind ze wel mooi, maar voor dat geld kun je ook veel ander prachtige accessoires kopen... Dan besteed ik liever iets minder en heb geen originele velgen, en kan andere accessoires kopen. Voor 17" velgen betaal je ongeveer €550 bij, voor die resterende €375 kun je veel leuke dingen doen!

lugolux78

Forumguru
Erg jammer dat je niet super tevreden bent over de Vapor, dat is/was m'n persoonlijke favoriet.

Zou de skoda dealer meer leveren dan alleen die van de folder? En met de folder bedoel ik dan deze:

http://tjeerdsma.ventiel.net/files/dealers/CBG/Skoda Octavia DB-lr.pdf

Afhankelijk van je Leasemij ben je vrij in het kopen van velgen lijkt mij. Hoeft niet perse via Pon... Als je banden/velgen overeenkomen met de goedgekeurde Skoda standaard moet het wel kunnen

lugolux78

Forumguru
Side note: Jou auto is wel helemaal af hoor... wat een plaatje!

Dank u. Sommige zouden het wellicht als Sjonnie auto bestempelen vanwege de velgen (hahaha).
Maar trouwens ik rij er gewoon zakelijk mee....Vind ik niet zo'n probleem.
Collega heeft een BMW 3 serie met alles erop en eraan. Daar zou ik me meer schame dan voor een sportieve Octi :)

• Leuk
Waarderingen: TL@
Haha, komt ook omdat de kleur mee zit. Toch denk ik dat ik voor de Oxxo's ga. Maar twijfel alleen of 17" dan niet te klein is. Mag helaas geen 18" van wagenparkbeheerder.

Dank u. Sommige zouden het wellicht als Sjonnie auto bestempelen vanwege de velgen (hahaha).
Maar trouwens ik rij er gewoon zakelijk mee....Vind ik niet zo'n probleem.
Collega heeft een BMW 3 serie met alles erop en eraan. Daar zou ik me meer schame dan voor een sportieve Octi :)
Kun je mij misschien ook vertellen welke maat de naafdoppen hebben zodat ik Skoda logos kan bestellen?

lada44

Lid
Ik heb zelf ook voor de originele gekozen (Alaris). Levensduur/kwaliteit is doorgaans net even beter dan de onbekendere merken en de velg is ontworpen door en voor Skoda. Daar heeft een creatieveling bij Skoda al zijn/haar ziel en zaligheid in gestoken :). Bijkomend voordeel is dat je een vorm van sjonnie gehalte ontloopt ...

Bovenaan Onderaan